Contractmanager

Afdeling Informatievoorziening planbord

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 4264 - € 6072
Niveau
HBO
Functiecategorie
ICT | Data
Dienstverband
Vast

Wat ga je doen?

Geeft het jouw voldoening om naar tevredenheid van alle partijen te zorgen voor de juiste uitvoering van dienstverlening van de (ICT) contracten? Daar ben jij namelijk integraal verantwoordelijk voor.  

  • Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en uitvoering van het contractmanagement (doelmatig en rechtmatig) van de afdeling IV. 
  • Als Contractmanager ben je vanaf het begin betrokken bij alle fasen van de contractlevenscyclus. Jouw actieve rol begint al tijdens het aanbestedingstraject. Na afronding van het aanbestedingstrajectzorg jij ervoor dat het nieuwe contract naadloos geïntegreerd wordt in de organisatie en het oude contract vlekkeloos wordt uitgefaseerd.
  • Je levert input bij (Europese) aanbestedingen, houdt wet- en regelgeving in de gaten en zoekt optimalisatie van de aspecten kwaliteit en kosten. Ook denk je mee bij strategische vraagstukken, zoals een potentiële migratie naar de Cloud.
  • Je signaleert tijdig en neemt het voortouw bij vernieuwing, verlenging of afbouw.
  • Je adviseert over het inkopen van hardware, software, support, licenties, externe inhuur, etc. in relatie tot specifieke wet- en regelgeving en doelmatigheid. 
  • Je signaleert risico’s en geeft gevraagd en ongevraagd advies, onder andere aan het management. 
  • Je bespreekt de voortgang en voert evaluaties van de prestaties uit met de contracteigenaren en/of met de partners. 
  • Jij staat als contract manager opgesteld voor contracten van de hard- en software componenten in onze datacenters tot aan de hard- en software van onze werkplekken, van  applicaties van de vakafdelingen tot aan specifieke IV applicaties, etc.
  • Je werkt nauw samen met je collega’s van de afdeling IV, waaronder de contractbeheerder, de teammanagers en de inhoudelijke professionals, maar ook met team Inkoop & Aanbesteding van de afdeling Juridische Zaken. 
  • Je draagt bij aan de Haarlemse inkoopdoelstellingen (lokaal, sociaal en duurzaam) en het verder professionaliseren van de IV-afdeling op het vlak van contract- en leveranciersmanagement. 
  • Je neemt deel aan het Kwaliteits- en kennisoverleg Inkoop (KKO), het overleg voor inkoopadviseurs en contractmanagers vanuit de gehele organisatie.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.072 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

Jij bent een daadkrachtige en overtuigende contractmanager, die zich thuis voelt in een complexe, procesmatige omgeving. Je bent niet afwachtend en durft het gesprek aan te gaan. Van nature ben je een netwerker, breng je gemakkelijk verschillende in- en externe disciplines bij elkaar en schakel je snel tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau. 

  • Je hebt kennis van contract- en leveranciersmanagement en inkoopprocessen.
  • Je hebt ervaring met het onderhouden van relaties en cont(r)acten.
  • Je hebt kennis van (Europese) aanbestedingstrajecten en relevante wet- en regelgeving, 
  • of wil je dit snel eigen maken.
  • Je hebt minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau.
  • Je hebt affiniteit met ICT

Wie zijn wij?

De afdeling IV levert gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur, medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers. 

Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team van zo’n 90 mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden. We leven onze organisatiewaarden Open, Gedreven en Betrokken in het algemeen en de waarden van de afdeling IV in het bijzonder: Respect, Afspraak is afspraak en Samen.

De afdeling IV werkt voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort. Van de charme van de historische stad tot aan het strand van een knus dorp. De afdeling IV heeft een belangrijke rol in de dienstverlening aan de inwoners en die laten we aansluiten bij de verschillende karakters van de gemeenten.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 00-00-0000 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Hans Vingerhoeds via hvingerhoeds@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!