Bodeminformatie voor nutsbedrijven en onderzoeksbureaus

Algemeen

Als nutsbedrijf of onderzoeksbureau kunt u per mail bodeminformatie opvragen. Om erachter te komen of de bodem waarin gewerkt gaat worden verontreinigd is en of er nog bodemonderzoek uitgevoerd moet worden. Zo komt u te weten of een saneringsplan nodig is en/of een veiligheid- en gezondheidsplan om de werkomstandigheden veilig te maken.

Nodig bij uw aanvraag

Een kaart van het te onderzoeken gebied waar de werkzaamheden plaatsvinden. Geef hierbij aan welke werkzaamheden u gaat doen.

Wat u moet weten

  • De bodeminformatie gaat over het gevraagde gebied en de directe omgeving (25 meter eromheen)
  • U kunt ook zelf al veel bodeminformatie vinden via onze online datakaart. Selecteer de informatie die u wilt bekijken onder 'Beleid op kaart', 'Bodem'
  • Informatie over alleen het loodgehalte vindt u op de loodkaart
  • Op bodemloket.nl staat geen bodeminformatie over de gemeente Haarlem

Welke informatie u kunt krijgen

U ontvangt altijd informatie over welke bodemonderzoeken zijn uitgevoerd en of er beschikkingen zijn. Daarnaast ontvangt u, afhankelijk van uw vraag:

  • Informatie over de kans op aanwezigheid van asbest in de bodem
  • Informatie over ondergrondse brandstoftanks, als die er is
  • Bedrijfsactiviteiten die mogelijk voor vervuiling hebben gezorgd
  • Achtergrondgehalte van de bodem van het deel van de stad waarin het perceel ligt. Het achtergrondgehalte van een gebied hebben we bepaald door te kijken naar beschikbare onderzoeken. Het gaat om onderzoeken van percelen waar geen verontreiniging te verwachten is

Kosten

Bodeminformatie is meestal gratis. Als u naar aanleiding van de ontvangen informatie een bepaald bodemonderzoeksrapport opvraagt, betaalt u € 25,20 (exclusief btw) per rapport. Als wij uitgebreidere informatie aan u moeten leveren, dan sturen wij u van tevoren een prijsopgaaf.