Geheimhouding persoonsgegevens

Algemeen

Wij zorgen goed voor uw persoonlijke gegevens: uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt ons vragen deze gegevens niet aan andere organisaties door te geven. Wij gaan altijd akkoord met uw aanvraag.

Wat u moet weten

  • Geheimhouding geldt niet voor instanties zoals deurwaarders, pensioenfondsen en overheidsinstellingen, zoals de Belastingdienst. Zij mogen uw gegevens altijd opvragen
  • Ook een notaris krijgt altijd uw gegevens
  • Wij sturen u een brief als een advocaat om uw gegevens vraagt voor een rechtszaak. In die brief vragen wij u of u bezwaar hebt tegen het doorgeven van uw gegevens. Wij kunnen besluiten uw gegevens toch door te geven. Ook als u geheimhouding hebt. Een bezwaar betekent dus niet dat de advocaat uw gegevens niet krijgt

Aanvragen in de publiekshal

U maakt een afspraak als u de geheimhouding van uw persoonsgegevens wilt aanvragen in de publiekshal. Neem uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) mee.

Geheimhouding stopzetten

Hebt u eerder gevraagd om uw persoonsgegevens geheim te houden, maar wilt u dat niet meer? Dan stuurt u een ondertekende brief waarin u ons vraagt de geheimhouding stop te zetten. Stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee.

Stuur uw brief naar:

Gemeente Haarlem
Afdeling Klantcontactcentrum
Postbus 511
2003 PB Haarlem

Of kom naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. Neem uw identiteitsbewijs mee.

Kosten

Geheimhouding van persoonsgegevens aanvragen is gratis.