Koninklijke onderscheiding voor Nel Bartman
Nel Bartman is dinsdag 23 juni benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Ze kreeg de onderscheiding vanwege haar grote en langdurige inzet voor korfbalvereniging HKC Haarlem.
Burgemeester Jos Wienen reikte haar de onderscheiding uit tijdens de Algemene Ledenvergadering van HKC Haarlem.
Nel Bartman (80) is al 40 jaar actief in het bestuur van HKC. Ze werd in 1986 penningmeester van de club. 5 jaar later werd ze voorzitter. Deze bestuursfunctie heeft ze 14 jaar gehad. De laatste 2 jaar combineerde ze het voorzitterschap met de functie van penningmeester. Daarna werd ze weer penningmeester en die rol heeft ze nu al 21 jaar.
HKC Haarlem is opgericht in 1914 en is de oudste korfbalvereniging van Haarlem. De club heeft 260 leden. Daarmee is het de grootste korfbalclub in de regio. De vereniging organiseert ook allerlei activiteiten, niet alleen voor de (jeugd)leden zelf maar ook voor bewoners van de omliggende buurten.
Wilt u iedere week het laatste nieuws, mooie verhalen en tips over Haarlem lezen? Schrijf u in voor onze nieuwsbrief