Full Stack developer
Over de vacature
Wat ga je doen?
De afdeling Informatievoorziening (IV) zoekt een enthousiaste full stack developer voor het team Beheer & Ontwikkeling
In de komende jaren staan we namelijk voor een grote digitale transformatie binnen onze organisatie. De organisatie heeft besloten om een aantal organisatie brede applicaties (zoals het financieel systeem en het DMS) te vervangen. En in deze projecten zal je betrokken zijn bij het bouwen van applicaties, interfaces en applicatie componenten.
We vinden daarbij de samenwerking met andere gemeenten belangrijk. Je ontwikkelt dan ook, waar mogelijk, software die herbruikbaar is voor andere(n) gemeenten. Dit doen we volgens de principes van Common Ground van de Vereniging Nederlandse Gemeenten.
Jij bent de professional die bijdraagt aan een moderne, flexibele en veilige informatievoorziening, die beter aansluit bij de behoeften van onze gebruikers en de eisen van deze tijd.
- Je speelt een rol bij elke fase van het ontwikkelproces.
- Samen met specialisten van de vak afdelingen vertaal je de complexe business en ICT vraagstukken van deze te vervangen organisatie brede applicaties naar duidelijke functionele- en technische eisen en ontwerpen.
- Je bouwt nieuwe applicaties en verbetert en optimaliseert bestaande applicaties.
- Je onderzoekt gemelde storingen en voert indien nodig bugfixes uit.
- Je werkt samen met designers, functioneel beheerders, developers om een zo optimaal mogelijk gebruikerservaring te leveren.
- Verder werk je met collega developers aan het verbeteren van de kwaliteit. Zowel van opgeleverde code als van de (Scrum) processen binnen het Softwarehuis.
Wat krijg jij van ons?
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.313 bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
- Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Wie ben jij?
- Je bent een leergierige collega.
- Je bent gewend om gestructureerd te werken
- Je bent proactief; je signaleert verbeteringen en pakt deze zelf op of in samenwerking met de directe of indirecte collega’s.
- Je voelt je als een vis in het water wanneer er complexe technische vraagstukken langskomen.
- Je bent maatschappelijk betrokken en zoekt een omgeving waar je je technische vaardigheden op die manier kunt inzetten.
Wat vragen wij van jou?
- Je hebt een afgeronde, relevante opleiding op minimaal Hbo-niveau.
- Je bent zowel mondelijk, als schriftelijk communicatief vaardig in het Nederlands.
- Minimaal vijf jaar ervaring in een vergelijkbare functie en daarin ruime ervaring in het ophalen en vertalen van de klantvraag en het bouwen van hierop aansluitende software.
- Je bent gewend om Agile te werken, volgens Kanban en/of SCRUM.
- Je hebt ervaring met het werken in cross-functionele teams en het omgaan met verschillende stakeholders.
- Je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen in Java (ervaring met Spring Boot is een pré), met het ontwikkelen van Single Page Web Applications (ervaring met Angular is een pré) en met containerization (Kubernetes is een pré).
Daarbij heb je ervaring met het ontwikkelen van veilige applicaties. - Je hebt ervaring met test automation. Daarbij is het gebruik van CI/CD jou niet vreemd.
- Gezien mogelijke ontwikkelingen binnen de gemeente is ervaring met Azure en/of AWS een pré.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie werkt voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort. Van de charme van de historische stad tot aan het strand van een knus dorp. De afdeling IV heeft een belangrijke rol in de dienstverlening aan de inwoners.
De afdeling IV levert gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur, medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers. Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team aan mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden. We leven onze organisatiewaarden Open, Gedreven en Betrokken in het algemeen en de waarden van de afdeling IV in het bijzonder: respect, afspraak is afspraak en samen.
Team Beheer & Ontwikkeling ontwikkelt en beheert de techniek onder de motorkap van de afdeling Informatievoorziening (IV): applicaties, infrastructuur én eigen softwareontwikkeling. Samen met circa 30 technisch beheerders en developers werk je aan veilige en betrouwbare oplossingen voor de dag van vandaag en die van morgen.
Binnen Team Beheer & Ontwikkeling is het Softwarehuis een hecht en enthousiast team van developers. Het Softwarehuis ontwikkelt en beheert applicaties voor de burgers, ondernemers en medewerkers van de gemeenten Haarlem en Zandvoort. Voorbeelden zijn het MijnHaarlem portaal, de bezoekersparkeren-app en interne applicaties. Ook zorgen we voor goede werkende processen door het ontwikkelen en beheren van integraties tussen applicaties.
Enthousiast geworden?
Solliciteren kan tot en met 00-00-0000 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Hans Vingerhoeds via hvingerhoeds@haarlem.nl
Heb je twijfels of dit DE vacature is voor jou, dan maken we graag een afspraak met je om op een informele manier kennis met elkaar te maken. Tijdens een koffiedate kan je ons al je vragen stellen en ons beter leren kennen. Hiervoor kun je mailen met secretariaat_iv@Haarlem.nl
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!