OT-netwerkbeheerder
Over de vacature
Wat ga je doen?
De afdeling Informatievoorziening (IV) zoekt twee enthousiaste OT-netwerkbeheerders voor het team Beheer & Ontwikkeling. Je wordt verantwoordelijk voor het uitbreiden, beheren en optimaliseren van het OT-netwerk van Haarlem & Zandvoort. Jij bent de expert die ervoor zorgt dat ons OT-netwerk veilig, efficiënt, stabiel en beschikbaar is.
- Je werkzaamheden zijn voor het merendeel gericht op het OT-netwerk, maar je draagt ook bij aan het IT-netwerk.
- Je beheert, configureert en de onderhoudt de OT-netwerk infrastructuur, inclusief switches, routers, firewall, (DSL) modems en overige transmissie apparatuur.
- Je analyseert en optimaliseert de OT-netwerk infrastructuur.
- Je implementeert maatregelen tegen cyberdreigingen.
- Je voert updates en upgrades door.
- Je trouble shoot incidenten a.d.h.v. monitoring om de uptime van de operationele systemen te waarborgen.
- Je zet monitoring op, en implementeert beheeroplossingen.
- Je stelt documentatie op en houdt deze bij.
- Je blijft up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van cybersecurity en OT netwerken (en IT-netwerken).
- Je bent beschikbaar voor het draaien van piket diensten.
- Je werkt samen met technisch beheerder, (technisch) applicatie beheerders, functioneel beheerders en specialisten van leveranciers om zorg te dragen voor een veilig, efficiënt, stabiel en beschikbaar OT-netwerk.
Wat krijg jij van ons?
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.313 bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
- Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Wie ben jij?
- Je bent een leergierige collega.
- Je bent gewend om gestructureerd te werken.
- Je bent proactief; je signaleert verbeteringen en pakt deze zelf op of in samenwerking met de directe of indirecte collega’s.
- Je bent communicatief sterk en in staat om technische informatie duidelijk over te brengen.
- Je hebt sterke analytische vaardigheden en probleemoplossend vermogen.
- Je voelt je als een vis in het water wanneer er complexe technische vraagstukken langskomen.
- Je bent maatschappelijk betrokken en zoekt een omgeving waar je je technische vaardigheden op die manier kunt inzetten.
Wat vragen wij van jou?
- Je hebt minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in een technische richting.
- Je hebt minimaal vier jaar aantoonbare ervaring met OT-netwerken.
- Je hebt aantoonbaar ervaring met netwerkbeveiliging en firewalls.
- Je hebt aantoonbare ervaring met netwerkprotocollen.
- Je hebt minimaal Cisco CCNA, Network+ of vergelijkende certificering.
- Je hebt kennis van standaarden zoals IEC 62443, GICSP, NIS2 en CISR3.x.
- Je hebt kennis van NEN 1010/ 4010.
- Ervaring met industriële automatiseringssystemen is een pré.
Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie werkt voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort. Van de charme van de historische stad tot aan het strand van een knus dorp. De afdeling IV heeft een belangrijke rol in de dienstverlening aan de inwoners.
De afdeling IV levert gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur, medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers.
Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team aan mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden. We leven onze organisatiewaarden Open, Gedreven en Betrokken in het algemeen en de waarden van de afdeling IV in het bijzonder: respect, afspraak is afspraak en samen.
Team Beheer & Ontwikkeling ontwikkelt en beheert de techniek onder de motorkap van de afdeling Informatievoorziening (IV): applicaties, infrastructuur én eigen softwareontwikkeling. Samen met circa 30 technisch beheerders en ontwikkelaars werk je aan veilige en betrouwbare oplossingen voor de dag van vandaag en die van morgen.
Enthousiast geworden?
Solliciteren kan tot en met 00-00-0000 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Hans Vingerhoeds via hvingerhoeds@haarlem.nl
Heb je twijfels of dit DE vacature is voor jou, dan maken we graag een afspraak met je om op een informele manier kennis met elkaar te maken. Tijdens een koffiedate kan je ons al je vragen stellen en ons beter leren kennen. Hiervoor kun je mailen met secretariaat_iv@Haarlem.nl
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!