Senior beleidsadviseur Economie & Toerisme Binnenstad

Collegas aan het werk - ECDW

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 4667 - € 6465
Niveau
WO
Functiecategorie
Financieel | Economisch | Control
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
05-01-2025

Wat ga je doen?

Wil jij een bijdrage leveren aan een toekomstbestendige binnenstad van Haarlem: vitaal, leefbaar en duurzaam? Heb jij een visie hierop en vind je het interessant om te werken op het snijvlak van economie en toerisme? En krijg jij energie van het benutten van kansen voor innovatie, het professionaliseren van de publiek-private samenwerking in de binnenstad en het verbinden van netwerken in de stad? Dan komen we graag met je in contact.

  • Je bent senior beleidsadviseur en strategisch sparringpartner voor de wethouder Economie en Toerisme Haarlem.
  • Je adviseert gevraagd en ongevraagd over relevante ontwikkelingen en kansen voor economie en toerisme in de binnenstad.
  • Je bent verantwoordelijk voor de publiek-private samenwerking in de binnenstad. Er ligt een opgave om deze samenwerking de komende jaren verder te professionaliseren en partijen actiever te betrekken bij de uitvoering.
  • Je werkt aan uiteenlopende projecten uit het Convenant Binnenstad Haarlem 2023-2027 en draagt hieraan bij op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je werkt hiervoor nauw samen met collega’s uit het team Economie en Toerisme, het Gebiedsteam Centrum en de Centrummanager binnenstad.
  • Vanuit team Economie en Toerisme ben je het eerste aanspreekpunt voor strategische en/of organisatorische vraagstukken van de samenwerkingspartners in de Centrum Management Groep, ondernemers en instellingen in de binnenstad. Waar relevant leg je verbinding met andere (werk)gebieden en initiatieven in de stad zoals Waarderpolder, Koepel en C-District.
  • Je bent accounthouder voor de hoteliers en verantwoordelijk voor het hotelbeleid en de hotelaanvraagpauze. Daarnaast adviseer je over andere (particuliere) vormen van verblijfsaccommodaties en bijvoorbeeld het terrassenbeleid.
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van de Toeristische Koers en draagt daarmee bij aan een goede balans tussen de vitaliteit en leefbaarheid in de binnenstad.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.465 bruto per maand (schaal 11A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

  • Je hebt academisch werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
  • Je hebt kennis van economie, toerisme en ondernemerschap, bij voorkeur in een publiek-private setting.
  • Je spreekt de taal van ondernemers, culturele instellingen, vastgoedeigenaren en ontwikkelaars. Je herkent hun behoeften en hebt oog voor de verschillende belangen.
  • Je bent proactief en resultaatgericht.
  • Je bent communicatief zeer vaardig, zowel mondeling als schriftelijk en kunt op inhoud overtuigen, belangen afwegen en verbinden.
  • Je bent politiek sensitief en tactisch sterk.

Wie zijn wij?

Team Economie en Toerisme Haarlem en Zandvoort (25 medewerkers) is onderdeel van de afdeling Economie, Cultuur, Duurzaamheid en Wonen waar zo’n 70 collega’s werken aan beleid en projecten voor Haarlem en Zandvoort. Team Economie en Toerisme is een dynamisch en extern gericht team en ondersteunt de gemeentebesturen van Haarlem en Zandvoort bij het realiseren van de economische en toeristische ambities. Haarlem wil ook in de toekomst een aantrekkelijke woon-werkstad zijn met voldoende werkgelegenheid. Hiervoor richten we ons op een optimaal ondernemings- en vestigingsklimaat met voldoende ruimte voor werkfuncties, versnellen we de transitie naar een circulaire economie, jagen we innovatie aan en dragen we bij aan een inclusieve en toekomstbestendige arbeidsmarkt. We doen dit niet alleen, maar zoeken nadrukkelijk de samenwerking op met het bedrijfsleven en andere partners in de stad en regio.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 05-01-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Pascal Spijkerman via pspijkerman@haarlem.nl of 0615146644.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

De eerste gesprekken staan gepland op donderdag 9 januari en dinsdag 14 januari in de middag. 

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!