Allround Klantmanager Werk en Inkomen

Medewerker

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 3359 - € 4811
Niveau
HBO
Functiecategorie
Sociaal | Maatschappelijk
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
30-04-2025

Dit ga je doen

  • Beoordelen van aanvragen voor uitkeringen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet.
  • Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken.
  • Gevolgen op de uitkering beoordelen bij  wijzigingen in de situatie van de klant.
  • Het beëindigen van uitkeringen.
  • Het beoordelen van maatregelen.
  • Samen met de klant de stappen bepalen naar betaalde arbeid of participatie.
  • Actief samenwerken met collega’s en partners in de regio.
  • Werken vanuit de gedachte van de Omgekeerde Toets.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.811 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Let op je start in aanloopschaal 8. Bij toekenning van het mandaat tot zelfstandige besluitvorming op het gebied van doelmatigheid en rechtmatigheid ga je naar schaal 9,
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

Wij zoeken een enthousiaste, proactieve en flexibele collega! Jij brengt mee:

  • Een open visie en affiniteit voor het werken met kwetsbare doelgroepen.
  • Ervaring als klantmanager, met kennis van de Participatiewet en het begeleiden van mensen naar werk.
  • Je bent doortastend, communicatief sterk en weet mensen te motiveren. Een pittig gesprek ga je niet uit de weg!
  • Besluitvaardig, zelfstandig en een echte teamspeler met gevoel voor humor en relativeringsvermogen.
  • Een afgeronde Hbo-opleiding en relevante kennis van de Participatiewet.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Werk en Inkomen maken we impact. Er zijn verschillende teams. Je komt te werken in één van de teams van ongeveer 12 professionals per team binnen de afdeling Werk en Inkomen. We werken nauw samen met diverse teams en samenwerkingspartners, waarbij we ons gezamenlijk inzetten voor de bestaanszekerheid van onze inwoners.

Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met klantmanager, Felicia Jiawan via fjiawan@haarlem.nl

Wij hebben er bewust voor gekozen om geen sluitingsdatum in de tekst op te nemen. De vacature sluit zodra wij de geschikte kandidaat hebben gevonden.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!