Junior juridisch Medewerker Handhaving

Over de vacature
Dit ga je doen
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van handhavingsbesluiten in lijn met wet- en regelgeving zoals de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), de Afvalstoffenverordening, en andere relevante wetgeving (zoals de Alcoholwet). Je verzorgt de afhandeling van bezwaarschriften met betrekking tot deze onderwerpen.
- Je ondersteunt de handhavers juridisch, zodat zij hun werk efficiënt kunnen uitvoeren.
- Je denkt mee met andere juristen over diverse juridische kwesties, waaronder het opstellen van verordeningen, aanwijzingsbesluiten en beleidsregels met betrekking tot openbare orde, veiligheid en handhaving.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor 1 jaar voor 24 - 28 uur per week.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.811 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- We zoeken een collega die niet alleen juridisch onderlegd is, maar ook affiniteit heeft met handhaving en het werken in een dynamische en maatschappelijk relevante context.
- Je bent net of bijna afgestudeerd jurist op hbo/wo-niveau en wilt werkervaring opdoen binnen bestuursrechtelijke handhaving.
- Je bent nieuwsgierig, analytisch, en beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
- Je hebt een hands-on mentaliteit en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
- Affiniteit met handhaving en veiligheidsbeleid is een pré.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Veiligheid en Handhaving maken we impact. Je gaat werken in team Kwaliteit. Team Kwaliteit is een hecht team en je werkt nauw samen met andere betrokken juristen, terwijl je ook verbinding maakt met de andere teams: Openbare Orde en Veiligheid en Handhaving.
We werken in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is. Met ongeveer 130 collega's, die vaak ook ’s avonds en af en toe ’s nachts werken, zijn er volop kansen om kennis te maken met verschillende functies, zoals toezichthouders, handhavers en beleidsadviseurs. We moedigen nieuwe collega’s aan om mee te lopen met een handhaver, zodat je een goed beeld krijgt van het werk dat we in de praktijk doen en hoe wij bijdragen aan de veiligheid van onze gemeentes.
Net zo enthousiast als wij?
Reageren kan tot en met 5 mei 2025. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Roger Janse, juridisch adviseur via e-mail rjanse@haarlem.nl of via telefoonnummer: 06 3647 0788.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij wervingenselectie@haarlem.nl
Nog even dit!
In deze functie kun je mogelijk met vertrouwelijke informatie werken. Het is daarom van groot belang dat je hiermee zorgvuldig en integer omgaat.
We zorgen ervoor dat jouw overstap naar onze organisatie zo soepel mogelijk verloopt. Je krijgt een buddy toegewezen die je wegwijs maakt, en je neemt deel aan een introductiebijeenkomst voor nieuwe medewerkers. Heb je nog vragen over de vacature of het selectieproces? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen – we staan klaar om je te helpen bij je overwegingen.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!