Teammanager Economie & Toerisme

Medewerker bij station Zandvoort

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 5631 - € 7417
Niveau
WO
Functiecategorie
Financieel | Economisch | Control
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
25-08-2025

Dit ga je doen

Een stad én een dorp
Je bouwt mee aan Haarlem, de stad die geschiedenis heeft geschreven én aan Zandvoort, onze geliefde badplaats. Juist die combinatie maakt onze organisatie uniek: groot genoeg voor een divers takenpakket en klein genoeg voor verbondenheid met je collega’s en resultaat van je werk. Je ziet de impact die je maakt als je in de stad of het dorp bent.

  • Je geeft richting aan een team van gedreven, inhoudelijk sterke en extern gerichte professionals die zich inzetten voor de economische en toeristische ambities van Haarlem en Zandvoort. Jij zorgt ervoor dat het team optimaal functioneert en draagt samen met het team bij aan de grote uitdagingen en kansen binnen dit werkveld.
  • Je initieert, ontwikkelt en voert als lid van het managementteam mede het beleid van de afdeling uit en levert een bijdrage aan de beleidsontwikkeling van stad en dorp op het gebied van economie en toerisme. Daarnaast help je ook om het team goed in positie te krijgen en te houden binnen grote gebiedsontwikkelingen en opgaven in de stad.
  • Je bent de verbindende schakel tussen het team, de afdelingsmanager en de wethouder. Vanuit het stafoverleg zet je acties uit en bewaak je de voortgang. Je hebt een sturende en initiërende rol in de strategische ontwikkeling binnen het vakgebied.
  • In overleg met de teamleden zorg je voor verdeling van de werkzaamheden en stelt hiervoor een jaarplan op.
  • Je stimuleert en faciliteert teamontwikkeling, teambuilding en werkplezier.
  • Je kijkt wat de medewerkers nodig hebben, zowel qua inhoud als persoonlijke groei.
  • Je beheert het budget voor Economie & Toerisme en levert met het team input aan voor de jaarlijkse begrotings- en verantwoordingscyclus (P&C-cyclus).
  • Bij team overstijgende onderwerpen werk je actief samen en stem je af met collega’s binnen de organisatie en met verschillende externe belanghebbende partijen zoals onder andere de Industriekring Haarlem, Centrum Management Groep, Ondernemers Belangen Zandvoort, Haarlem en Zandvoort Marketing, etc.

Herken jij je in de mensen van Haarlem en Zandvoort?
Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.

Economische Visie Haarlem  Toeristische Visie Zandvoort

Dit krijg je ervoor terug

  • Een uitdagende en verantwoordelijke functie binnen een dynamisch en betrokken team. Geen dag is hetzelfde!
  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 7.565 bruto per maand (schaal 13) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt een beeld bij het economische en toeristische speelveld van zowel stad als dorp. Ook ben je  bekend met de uitdagingen en heb je een visie op een toekomstbestendige economie.
  • Je bent een ervaren en mensgerichte leidinggevende die stuurt op hoofdlijnen en ruimte biedt voor eigen inbreng.
  • Je hebt ervaring met werken in een overheidsorganisatie met  bijbehorende bestuurlijke processen.
  • Je bent politiek sensitief en kunt omgaan met verschillende krachtenvelden en met belangentegenstellingen.
  • Je bent een verbinder die relaties opbouwt binnen en buiten de organisatie.
  • Je hebt academisch werk- en denkniveau.
  • Je initieert en stimuleert creatieve en innovatieve oplossingen en werkwijzen, waarbij je de organiatiebrede en teamdoelen in ogenschouw houdt.

Als leidinggevende ben jij de verbindende factor die teams inspireert om een waardevolle bijdrage te leveren aan de stad en het dorp. Jij stuurt op inclusieve dienstverlening, creëert een open communicatiestructuur en benut de talenten van je medewerkers. Je biedt ruimte voor ontwikkeling, bewaakt de kwaliteit van strategisch advies aan het bestuur van Haarlem en van Zandvoort. In complexe en dynamische situaties, zoals bij maatschappelijke of politieke druk, aandacht in de media of gesprekken met inwoners, handel je met lef en zorgvuldigheid. Je staat stevig in je rol als strategisch adviseur en zorgt ervoor dat belangenafwegingen transparant en verantwoord worden gemaakt. Door je betrouwbaarheid en heldere visie creëer je vertrouwen, zowel binnen je team als bij externe partners, en draag je bij aan impactvolle resultaten voor de organisatie en de inwoners van Haarlem en Zandvoort.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij het team Economie maken we impact. 

Team Economie en Toerisme Haarlem en Zandvoort (25 medewerkers) is onderdeel van de afdeling Economie, Cultuur, Duurzaamheid en Wonen waar ruim 80 collega’s werken aan beleid en projecten voor Haarlem en Zandvoort. Team Economie en Toerisme is een dynamisch en extern gericht team en ondersteunt de gemeentebesturen van Haarlem en Zandvoort bij het realiseren van de economische en toeristische ambities. Haarlem wil ook in de toekomst een aantrekkelijke stad blijven om te werken of te ondernemen. Hiervoor richten we ons vanuit economie op voldoende ruimte voor werkfuncties. We stimuleren een goed ondernemersklimaat, circulaire economie en impact ondernemen en jagen innovatie aan. Zandvoort wil voor de toekomst een jaarrond aantrekkelijke badplaats zijn voor inwoners en bezoekers. We ondersteunen, maar initiëren zelf ook, initiatieven die aan die ambitie bijdragen. We doen dit als gemeente niet alleen, maar zoeken nadrukkelijk de samenwerking op met het bedrijfsleven en andere partners in de stad en regio.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 25-08-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Annemarie Bodaar via abodaar@haarlem.nl of +31639289317.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!