Griffiemedewerker

Over de vacature
Dit ga je doen
Samen met je collega’s zorg je ervoor dat alle secretariële, logistieke en administratieve werkzaamheden soepel verlopen en het gehele vergaderproces goed is georganiseerd. Denk aan het verwerken van vergaderstukken, het beheren van agenda’s en het regelen van zalen en de catering. Daarnaast speel je een belangrijke rol in de ondersteuning van raadscommunicatie, bijvoorbeeld door het organiseren van evenementen.
Samen met je collega’s van het griffiebureau:
- verzorg je de organisatie en planning van raads- en commissievergaderingen, inclusief het opstellen van agenda’s en het voorbereiden van de vergaderstukken;
- beheer je de griffie mailbox;
- ben je het aanspreekpunt voor raads- en commissieleden, inwoners en de gemeentelijke organisatie;
- organiseer je raads- en griffiebijeenkomsten;
- draag je bij aan de zichtbaarheid en de toegankelijkheid van de gemeenteraad, bijvoorbeeld door het organiseren van schoolbezoeken.
Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor:
- agendabeheer voor de raadsgriffier;
- en ondersteuning van de communicatieadviseur (8 uur) bij interne en externe communicatie, waaronder het coördineren van evenementen, redigeren van teksten en het opstellen van de nieuwsbrief. Dit kun je uitbouwen naar contentmanagement en -creatie voor de website en social media.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.383 bruto per maand (schaal 8) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Je hebt minimaal een MBO-4 diploma en minimaal twee jaar relevante werkervaring.
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
- Je bent accuraat, diplomatiek en integer.
- Je hebt een sociaal karakter en een open en dienstverlenende houding.
- Je hebt affiniteit met openbaar bestuur en communicatie.
- Je kunt snel schakelen, goed organiseren en je denkt vooruit.
- Ervaring met contentcreatie en/of social media is een pré.
- Je werkdagen zijn in overleg in te vullen, maar je bent in elk geval beschikbaar op de dinsdag, donderdag en vrijdag. Deels hybride werken is bespreekbaar.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de Griffie maken we impact.
De raadsgriffie ondersteunt de Haarlemse gemeenteraadsleden, zodat zij hun werk goed kunnen doen. Het is een hecht team van 14 medewerkers die samenwerken met de ambtelijke organisatie en externe belanghebbenden.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 17-08-2025 via onderstaande button. Vragen over de functie of de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De eerste gesprekken staan gepland op maandagmiddag 25 augustus. Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!