Communicatieadviseur Zandvoort

Over de vacature
Dit ga je doen
Ben jij een enthousiaste communicatieadviseur en doe jij niets liever dan werken aan effectieve communicatie en participatie voor de inwoners, organisaties en ondernemers van Zandvoort? En ben je daarbij een doorpakker die zowel de plannen maakt om ze daarna grotendeels zelf uit te voeren? Dan ben jij misschien wel de nieuwe collega waar we naar op zoek zijn!
In Zandvoort werk je aan uiteenlopende thema’s en projecten binnen de portefeuilles van het college van burgemeester en wethouders. Samen met je collega’s zorg je voor communicatie met impact én participatie die werkt. Daarbij is het werk vaak veelzijdig en soms onvoorspelbaar – precies wat jou energie geeft. Je werkt samen met een communicatieadviseur, communicatiespecialisten en een woordvoerder.
- Je adviseert de afdelingen, beleidsadviseurs en programmamanagers over communicatie- en participatiestrategieën en vertaalt deze direct naar concrete acties. Bij de uitvoering van de acties lever je een actieve bijdrage.
- Je voert regie op de communicatie: van tone of voice tot inzet van middelen, altijd in lijn met de integrale strategie.
- Je hebt ervaring met participatie. Op basis van de Factor C methode faciliteer je stakeholdersanalyses, denk je mee bij het opstellen van kernboodschappen en stel je communicatiekalenders op.
- Samen met je collega’s vertaal je de ambities en opgaven van bestuur en organisatie in de verschillende projecten met effectieve communicatie waarbij je naast de externe communicatie ook aandacht voor de interne communicatie hebt.
- Je voelt je thuis in een omgeving met veel dynamiek en schakelt moeiteloos tussen adviseren, organiseren en uitvoeren.
- Je werkt nauw samen met de andere Zandvoortse communicatieadviseur. Samen zorgen jullie voor heldere communicatie bij het brede palet aan gemeentelijke projecten in Zandvoort.
- Je draait mee in het lokaal piket.
Dit krijg je ervoor terug
- Je komt te werken in een gezellig team waar we aandacht hebben voor persoonlijke ontwikkeling en teamontwikkeling. Wij bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.193 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Per 1 oktober 2025 volgt er een CAO verhoging van 1,5%.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Een afgeronde Hbo-opleiding communicatie of een vergelijkbare opleiding en ruime ervaring in het communicatievak.
- Je hebt ervaring met het begeleiden van participatietrajecten.
- Je hebt ervaring met gedragsvraagstukken.
- Een ondernemende en pro-actieve instelling en verantwoordelijkheid voor een goed functionerende communicatiefunctie van de gemeentelijke organisatie en het bestuur.
- Je schakelt gemakkelijk in een bestuurlijke en politiek gevoelige omgeving.
- Je bent zeer vaardig met de (digitale) communicatiemiddelen.
- Je bent een teamplayer, een netwerker, je hebt liefde voor het dorp en haar inwoners. Je bent flexibel en het lukt je om in een complexe omgeving resultaten te boeken.
- Je kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden, staat stevig in je schoenen en bent kritisch waar nodig.
- Voor deze functie gaan we er van uit dat je gemiddeld drie dagen per week op locatie in Zandvoort aanwezig bent.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Bestuur en Communicatie maken we impact. Je komt in dienst van de gemeente Haarlem. Sinds 1 januari 2018 is er een ambtelijke samenwerking tussen de gemeente Zandvoort en de gemeente Haarlem. Zandvoort is een dorp met vele gezichten en volop in ontwikkeling. Naast de Formule 1 zijn er elk seizoen circa 120 evenementen. Daarnaast ontvangt deze kustplaats ruim 5 miljoen toeristen per jaar en op een warme dag rond de 100.000 strandbezoekers. Zandvoort is daarmee de belangrijkste badplaats van de metropoolregio Amsterdam en een groot gedeelte van de Randstad. Tegelijkertijd is het ook echt een dorp met een hechte gemeenschap, kleinschalig en persoonlijk.
De afdeling Bestuur en Communicatie is de schakel tussen het bestuur, inwoners en ambtenaren. De medewerkers van onze afdeling hebben altijd de buitenwereld op het netvlies.
De medewerkers op deze afdeling zijn de oren en ogen voor het bestuur en de ambtelijke organisatie. Zij ondersteunen de colleges van Haarlem en Zandvoort. Zij signaleren als eerste wat de behoeften zijn van bewoners, organisaties en ondernemers, waar de weerstand zit en waar de kansen liggen. Zij helpen de bestuurders en de organisatie om het gesprek aan te gaan met de Haarlemmers en Zandvoorters en denken mee hoe informatie op juiste manier en op het juiste moment bij de inwoners komt. En dat alles in begrijpelijke taal.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 16-09-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Suzanne Barnhoorn-Bakker via sbarnhoornbakker@haarlem.nl.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!