Medewerker Minima

Over de vacature
Dit ga je doen
- Je beslist en verwerkt aanvragen volgens de Participatiewet en de gemeentelijke Minimaregelingen.
- Je verwerkt gegevens in de applicaties zoals GWS4al/suite. Je voert uit, fiatteert gegevens en toetst besluitvorming op rechtmatigheid.
- Je behandelt telefonische vragen van cliënten en geeft informatie over de voorzieningen en de mogelijkheden.
- Je vraagt stukken op bij de cliënt en maakt draagkrachtberekeningen.
- Voor een integrale dienstverlening werk je nauw samen met collega’s, andere afdelingen, stakeholders en partners in de stad.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij bieden tal van mogelijkheden voor je persoonlijke groei. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’. Ook bieden wij loopbaan coaching en denken we graag mee in jouw ontwikkelpad binnen de organisatie.
Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Het team werkt afwisselend via een rooster op kantoor. Je krijgt een mobiele telefoon en een laptop. - Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.464 bruto per maand (schaal 8) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Per 1 oktober 2025 volgt er een CAO verhoging van 1,5%.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem en Zandvoort waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Je beschikt minimaal over een afgeronde, relevante mbo 4-opleiding en ruime ervaring op het gebied van de sociale zekerheid en de Participatiewet.
- Je kunt goed overweg met geautomatiseerde systemen en hebt zeer recente ervaring met de applicatie GWS4all Suite.
- Je hebt ervaring met klantencontact en beschikt over goede gespreksvaardigheden. Je bent secuur en fraudealert. Je kunt prima zelfstandig werken, je schakelt snel en neemt initiatief.
- Je bouwt een goede samenwerkingsrelatie op met je collega’s en je gaat feedback niet uit de weg. Ook houd je overzicht, stel je prioriteiten in je werk en kun je omgaan met werkdruk en deadlines.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Schulden Minima en Sociale recherche maken we impact. De afdeling Schulden Minima en Sociale recherche maakt onderdeel uit van het Sociaal Domein en verzorgt de inhoudelijke beoordeling en afhandeling van de aanvragen vallend onder het minimabeleid.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 07-10-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Marianne Parmentier-van Vliet, Teammanager via 06-46215570 of via email: mparmentier@haarlem.nl.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!