Teammanager Toezicht en Handhaving

portret

Over de vacature

Uren per week
36
Maandsalaris
€ 5268 - € 7128
Niveau
HBO
Functiecategorie
Vergunningen | Toezicht
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
12-11-2025

Dit ga je doen

Je geeft leiding aan ongeveer 25 professionals, waarbij je wordt ondersteund door coördinatoren en senioren. Zij zorgen voor de inhoudelijke aansturing van het team, zodat jij je bezig kunt houden met de verdere ontwikkeling van het team.

  • Je bent gezamenlijk met je MT verantwoordelijk voor de budgettering, interne bedrijfsvoering en uitvoering door de afdeling.
  • In samenwerking met de senior/coördinator ben je opdrachtgever voor het jaarlijkse uitvoeringsprogramma.
  • Het team is recentelijk behoorlijk gegroeid, waardoor op dit moment nog een deel van de vaste formatie wordt ingevuld door inhuurcollega’s. Daarnaast zijn rollen van senior en coördinator nog relatief nieuw in het team en nog niet volledig uitgekristalliseerd. Je werkt daarom samen met het team om deze rollen verder vorm te geven en je helpt de collega’s om zich deze nieuwe rol eigen te maken.
  • In het MT werk je samen met drie andere teammanagers en een afdelingsmanager. Samen staan jullie aan de lat voor een breed palet aan opgaven, zoals het herintroduceren van het vooroverleg, het (verder) inrichten van het zaaksysteem en het aanbesteden van inhuurcontracten. De opgaven voor de afdeling zijn ambitieus en zijn vastgelegd in het Beleidsplan VTH 2024-2028. 

Dit krijg je ervoor terug

  • Een afwisselende baan voor 36 uur, voor een manager die zich thuis voelt in een veranderende omgeving.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 7128 bruto per maand bij een fulltime aanstelling in een 36-urige werkweek (exclusief 17,05% Individueel Keuze Budget). Eventueel is een arbeidsmarkttoelage bespreekbaar.
  • Naast jouw salaris krijg je 17.05% Individueel Keuze Budget (IKB) over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • De gemeente Haarlem biedt een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort willen wij de kracht van diversiteit en verschillende talenten waarderen, omarmen en benutten. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Zodat wij op alle vlakken goede resultaten behalen voor onze inwoners.

Herken jij jezelf al?

  • Je bent verantwoordelijk en resultaatgericht.
  • Je bent een echte teamspeler en stelt de belangen van jouw team en de afdeling centraal en je hebt hierbij altijd oog voor de verbinding en de relatie.
  • Je bent een mensenmens, je opereert vanuit vertrouwen naar de medewerkers en stelt hen in staat om diverse talenten tot bloei te laten komen en zo hun werkzelfstandig uit te voeren.
  • Je hebt ruime ervaring met het begeleiden en/of uitvoeren van VTH-opgaven binnen een gemeentelijke organisatie, zoals het implementeren van data gestuurd werken.
  • Je durft de inhoud over te laten aan het team zelf en bent dus geen micromanager. Je kunt goed delegeren en loslaten.
  • Je beschikt over minimaal een HBO-opleiding en hebt minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende.
  • Je herkent je in onze leiderschapsvisie waarin je de verbindende factor bent die teams inspireert om een waardevolle bijdrage te leveren aan de stad en het dorp. Jij stuurt op inclusieve dienstverlening, creëert een open communicatiestructuur en benut de talenten van je medewerkers. Je biedt ruimte voor ontwikkeling, bewaakt de kwaliteit van strategisch advies aan beide besturen. In complexe en dynamische situaties, zoals bij maatschappelijke of politieke druk, aandacht in de media of gesprekken met inwoners, handel je met lef en zorgvuldigheid. Je staat stevig in je rol als strategisch adviseur en zorgt ervoor dat belangenafwegingen transparant en verantwoord worden gemaakt. Door je betrouwbaarheid en heldere visie creëer je vertrouwen, zowel binnen je team als bij externe partners, en draag je bij aan impactvolle resultaten voor onze organisatie en inwoners.

Dit zijn wij

Je komt te werken op de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH). De afdeling bestaat uit ongeveer 110 medewerkers, verdeeld over 4 teams. De afdeling geeft uitvoering aan diverse beleidskaders, variërend van de Omgevingswet tot de APV en van bijzondere wetten tot kinderopvang. We houden ons dan ook bezig met veel verschillende onderwerpen, zoals horeca, evenementen, nieuwbouw, verbouw, monumenten en brandveiligheid.

Je komt terecht op een gezellige afdeling waar graag wordt samengewerkt en er ruimte is voor verbinding, zowel formeel als informeel. Naast werk-gerelateerde events (zoals lunchlezingen en themadagen), biedt de collegiale sfeer op de afdeling en binnen het team voldoende ruimte om zowel binnen als buiten werktijd andere teamversterkende activiteiten te ontplooien. Veel collega’s zijn daarnaast lid van onze actieve personeelsvereniging.
Als MT durven we eerlijk naar elkaar te zijn, laten we niets onbesproken en vinden we het belangrijk dat een nieuwe collega beschikt over dezelfde gedrevenheid – en over een flinke dosis humor!

Waar zou jij als Teammanager het liefst willen werken? In een historische stad met grootstedelijke uitdagingen en toch net klein genoeg om die te kunnen overzien? Of in een dynamisch dorp met een heel eigen karakter en al even bekend in Nederland en ver daarbuiten? Kies voor het beste van twee werelden: kies voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 12-11-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Wijnand Stoeckart via wstoeckart@haarlem.nl of +31646215004.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!