Accountmanager RIEC Noord-Holland

zijlpoort
allerlei

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 4264 - € 6072
Niveau
HBO
Functiecategorie
Openbare Orde | Handhaving | Veiligheid
Dienstverband
Tijdelijk
Reageren kan tot en met
23-05-2025

Dit ga je doen

Als accountmanager ben je de expert binnen de brede integrale aanpak van georganiseerde en ondermijnende criminaliteit. Je fungeert als spin in het web in de samenwerking tussen alle bij het RIEC aangesloten partners. De focus van je werk ligt op het versterken van onze expertise-functie en van het regionale netwerk.

De functie richt zich voornamelijk op het aanjagen, stimuleren en faciliteren van de integrale (casus)aanpak. Je draagt bij aan de ambitie voor de komende jaren om de casusaanpak meer projectmatig in te richten, waarbij nadrukkelijker de koppeling te zoeken met de thematische aanpak binnen NHVeilig. Het maatschappelijke effect van deze aanpak staat hierin centraal.

Je primaire taken zijn:

  • Advisering en ondersteuning van RIEC-convenantpartners bij de ontwikkeling en uitvoering van de integrale samenwerking die is gericht op het voorkomen, signaleren en aanpakken van ondermijningsvraagstukken en casuïstiek.
  • Advisering van gemeenten over hun rol als regisseur op het terrein van de aanpak van ondermijning. Je adviseert gemeenten in het versterken van de gemeentelijke informatiepositie en helpt gemeenten bij het inbrengen van signalen binnen de RIEC samenwerking voor een integrale aanpak.
  • Het stimuleren en vergroten van het bewustzijn van de risico’s van georganiseerde ondermijnende criminaliteit bij alle RIEC-convenantpartners (bestuurlijk, ambtelijk, management) door advisering, training en opleiding.
  • Het opbouwen en onderhouden van een breed integraal relatienetwerk.

Je werkt in een team van (senior) accountmanagers die zich verdeeld over de districten in de eenheid Noord-Holland inzetten. In beginsel zal jij de belangen behartigen in het district Noord-Holland Noord.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Als externe kandidaat start je met een jaarcontract.
  • Plaatsing zal geschieden bij de beheergemeente Haarlem. Ook werken op detacheringsbasis vanuit één van de partnerorganisaties van NHVeilig met behoud van je eigen rechtspositie en salaris behoort tot de mogelijkheden. Voorwaarde is wel dat je werkgever akkoord gaat met een detachering voor minimaal 1 jaar.
  • Het salaris is indicatief ingedeeld afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.072 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

Jij bent jij! We vinden het fijn als je jezelf blijft en snapt dat je als accountmanager altijd een stukje van jezelf meebrengt.

Je bent daadkrachtig en hebt een energieke, proactieve persoonlijkheid. Je vindt het leuk  om in een hoge mate van zelfstandigheid te werken. Je hebt een goede antenne in een politiek-bestuurlijke omgeving en bent integer. Verder beschik je over communicatieve vaardigheden die je inzet in het netwerk en bij de samenwerking met je collega’s. Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden en houdt overzicht. Oplossingsgericht adviseren is jou niet vreemd.

  • Je bent een natuurlijke en enthousiaste netwerker en verbinder die goed zicht heeft op de mogelijkheden van de verschillende RIEC-partners (bestuurlijk, strafrechtelijk en fiscaal) voor een integrale aanpak.
  • Je bent een belangrijke gesprekspartner in de uitvoering. Hierbij vertaal je strategische doelen gemakkelijk naar de praktijk en vice versa.
  • Je kunt (schijnbare) tegengestelde belangen herkennen en bent in staat om desondanks gezamenlijke doelstellingen te formuleren en resultaten te bereiken.
  • Je bent zichtbaar, pikt signalen op en zoekt continu de verbinding in de samenwerking met anderen.
  • Je kunt goed luisteren en bent analytisch sterk.

Wat breng je mee?

  • Je hebt een aantoonbaar hbo-/WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring bij of met gemeentelijke organisaties, bij voorkeur in het veiligheidsdomein of bij één van de bij RIEC NH aangesloten overheidsdiensten.
  • Specialistische kennis en expertise van de integrale aanpak van ondermijning.
  • Kennis van en ervaring met projectmatig werken is een pré.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij NHveilig maken we impact. 

Sinds 1 januari 2024 is NHVeilig gerealiseerd. Wij ondersteunen onze veiligheidspartners bij ons gezamenlijke doel, het weerbaarder maken van de maatschappij.
De 32 gemeenten in ons werkgebied, politie en het Openbaar Ministerie (OM) hebben voor 2024-2027 de volgende thema’s geprioriteerd: (1) Ondermijning (2) Cybercrime en gedigitaliseerde criminaliteit en (3) Maatschappelijke onrust en radicalisering.
Wij bieden uitvoeringskracht, concrete handelingsperspectieven en ondersteuning bij bijvoorbeeld casuïstiek. We zorgen dat inzichten vanuit een repressieve aanpak de preventieve aanpak versterken. Én we bieden onze regionale partners praktische kennis en tools.

Het Regionaal Informatie en Expertise Centrum Noord-Holland (RIEC NH) binnen NHVeilig richt zich op de voorkoming, bestrijding en integrale aanpak van georganiseerde ondermijnende criminaliteit. Het RIEC NH verbindt informatie, expertise en interventies van verschillende overheidsinstanties. Het ondersteunt genoemde aanpak door in concrete cases informatie van betrokken RIEC-partners te verzamelen, te analyseren en gezamenlijk een integraal interventieadvies op te stellen. Daarnaast ondersteunt en adviseert RIEC NH in het bijzonder de gemeenten in de regio bij het vormgeven en uitvoeren van de bestuurlijke aanpak van ondermijning. Het samenwerkingsverband heeft een landelijk dekkend netwerk met een regionale en lokale borging.

Waar kom je te werken?
We zijn een recent geformaliseerde organisatie bestaande uit ongeveer zestig gedreven professionals. Je komt te werken binnen het cluster Netwerkregie & Thematische aanpak. Haarlem is onze standplaats, maar wij zijn vooral op pad in de eenheid Noord-Holland. Eigenlijk zijn wij daar waar het werk is: in de regio, online of op kantoor. Daarnaast werken we deels vanuit huis.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 23-05-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Ingrid Zwart via izwart@haarlem.nl of .

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Gesprekken zijn voorlopig gepland op 2 juni 2025. De leden van de selectiecommissie zijn de teammanager, een (senior) accountmanager en een adviseur Werving & Selectie of HR business partner van gemeente Haarlem.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Een veiligheidsscreening (VOG-P) maakt onderdeel uit van de plaatsingsprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.