Administratief Medewerker Schulddienstverlening

Bellende werknemer

Over de vacature

Uren per week
24 - 36
Maandsalaris
€ 2805 - € 3980
Niveau
MBO
Functiecategorie
Administratief | Secretarieel
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
07-11-2025

Dit ga je doen

  • Je verzorgt de administratie voor een deel van het klantenbestand van het team Schulddienstverlening.
  • Je ondersteunt een vaste consulent schulddienstverlening, neemt aanvragen schulddienstverlening aan en registreert in de systemen Allegro en Verseon.
  • Na een telefonisch kennismakingsgesprek met een klant nodig je deze uit op kantoor om samen met de verantwoordelijke consulent schulddienstverlening het dossier compleet te maken voor het vervolgtraject schulddienstverlening. 
  • Je hebt telefonisch contact met klanten, schuldeisers en ketenpartners om informatie uit te wisselen.
  • Je voert betalingen uit en stelt schuldenoverzichten op.
  • Je draagt  zorg voor het opnemen van de telefoon, afhandelen van de binnengekomen mail en fysieke post en het beantwoorden van vragen. Je overlegt met externe organisaties over ontvangsten en de wijze van aanleveren van gegevens. Hierdoor ben je een spin in het web.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 24-36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 3980  bruto per maand (schaal 7) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente mogelijk en je werkt daar waar je nodig bent. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s en uiteraard altijd in overleg met je leidinggevende.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV reiskosten woon-werkverkeer, een thuiswerkvergoeding en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort willen wij de kracht aan diversiteit en verschillende talenten waarderen, omarmen en benutten. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Zodat wij op alle vlakken goede resultaten behalen voor onze inwoners.. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten.

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt een afgeronde opleiding Mbo niveau 4 (bijv. administratief of financieel) en minimaal twee jaar ervaring met administratieve werkzaamheden.
  • Je bent flexibel en kan schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Je kunt omgaan met werkdruk en werkt graag als teamplayer aan een product.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Je kunt overweg met geautomatiseerde systemen, in het bijzonder met Word en Excel. Als je eerder met Allegro en Verseon gewerkt hebt, is dat een pré.
  • Je werkt zelfstandig en houdt overzicht en stelt prioriteiten in je werk.
  • Je kunt je inleven in de complexe leefwereld van de klant.
  • Je bent gemakkelijk in de omgang en hebt er plezier in ondersteunend te werken voor anderen.
  • De trefwoorden nauwkeurig, cijfermatig ingesteld, servicegericht, flexibel en collegiaal zijn helemaal op jou van toepassing.

Dit zijn wij

De afdeling Schulden Minima en Sociale recherche (84 fte)  bestaat uit 4 teams. Het  team Schulddienstverlening werken bestaat uit 34 fte (consulenten sdv, budgetcoaches en administratieve krachten). Het team voert de schulddienstverlening in brede zin uit voor de inwoners van Haarlem, Zandvoort en omliggende gemeenten.
De gemeente Haarlem werkt toe naar een flexibele netwerkorganisatie (met onder andere de wijkteams van Buurts en Pluspunt), waar de manier van werken en de verbinding op inhoud tussen de verschillende beleidsvelden centraal staat en waar brede inzetbaarheid en flexibiliteit als vaste waarde voor beweging noodzakelijk zijn.

Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue aan een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: goede dienstverlening aan de  inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 07-11-2025 via onderstaande button. Meer weten? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Hayat Eddahmani  op telefoonnummer 06-46215111.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!