Adviseur Bedrijfsvoering Fysiek Domein

Over de vacature
Dit ga je doen
- Je adviseert het management op het gebied van de financiële bedrijfsvoering, zoals P&C procedures als begroting en jaarrekening, budgetbewaking en rechtmatigheid.
- Binnen het Fysiek Domein wordt de adviseur ingezet op dossiers zoals de ontwikkelzones (diverse projecten gebiedsontwikkeling), investeringsprojecten openbare ruimte, parkeerexploitatie, omgevingswet, etc. De rol van de adviseur hierin is niet alleen advisering over procedures of budgetten, maar ook het kunnen overbrengen van financiële informatie zodanig dat management beleidskeuzes kan maken. De adviseur moet kunnen denken in creatieve oplossingen maar wel binnen de kaders.
- Je ondersteunt bij het opstellen van de P&C-producten zoals Begroting, Bestuursrapportage en Jaarverslag.
- Je waarborgt continue de juistheid en de volledigheid van de financiële administratie (incl. aansluitingen met subadministraties).
- Je adviseert de lijnafdeling over de optimale inrichting van financiële administratie en bewaking van de technische eisen hieraan zoals BBV, IV3, Btw, etc.
- Je analyseert budgetten en bespreekt deze met budgethouders op verschillende niveaus in de organisatie. Je voorziet de businesscontroller van heldere concept rapportages en aanbevelingen voor acties of verbeteringen, ter bespreking met de afdelingsmanager. Je signaleert verbeterpunten in bijvoorbeeld processen, sturing en resultaten en werkt samen met collega’s van verschillende afdelingen om deze verbeteringen te implementeren.
Dit krijg je ervoor terug
In onze gemeente vinden we het belangrijk om te werken met een grote diversiteit aan mensen. Divers in onder andere cultuur, leeftijd, geaardheid, geslacht, mentale en fysieke gesteldheid en geloof. Op die manier willen we de kracht van diversiteit en talenten van medewerkers benutten om goede resultaten te behalen voor de inwoners van Haarlem en Zandvoort en creëren we een plek waar iedereen zich thuis kan voelen.
Een dynamische baan binnen een professioneel en gemêleerd team.
Een jaarcontract van 32-36 uur, dat wij bij goed functioneren omzetten in een vast dienstverband.
Je krijgt een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden zoals flexibele werktijden, opleiding en ontwikkelmogelijkheden en er zijn prima mogelijkheden om hybride te werken.
Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6716,- bruto per maand (schaal 11A) bij een fulltime aanstelling in een 36-urige werkweek (exclusief 17,05% Individueel Keuze Budget ).
Herken jij jezelf al?
- Je bent een positieve, communicatief vaardige teamspeler.
- Je staat klaar voor je klant met advies en ondersteuning, bent goed benaderbaar en komt afspraken na.
- Je bent goed in Excel, ook met grotere databastanden en ingewikkelde analysemodellen.
- Je kunt snel schakelen tussen analyse, advisering en implementatie.
- Je legt gemakkelijk verbanden om tot een gedegen advies te komen.
- Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding in een relevante richting zoals Bedrijfseconomie, Finance & Control of Accountancy; een opleiding Public Controlling is een pré;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als financieel/bedrijfskundig adviseur bij een grotere organisatie met complexe operationeel- en tactisch advisering;
- Ervaring met gemeentelijk wet- en regelgeving is een pré;
- Ook zonder deze ervaring maar met de juiste papieren op zak en met de motivatie om in een korte tijd veel te leren, nodigen we je uit te reageren. Wellicht kunnen we dan een groeipad naar deze functie afspreken.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij afdeling Financiën maken we impact. De gemeente Haarlem is een gezellige organisatie waar graag wordt samengewerkt en er ruimte is voor connectie, zowel formeel als informeel. Zo worden binnen de gemeente verschillende werk-gerelateerde events georganiseerd (zoals lunchlezingen en themadagen), maar is er daarnaast ook genoeg ruimte voor sociale activiteiten. Veel collega’s zijn daarnaast lid van onze actieve personeelsvereniging.
Je komt te werken bij Team Advies van de afdeling Financiën van de gemeente Haarlem, dat onderdeel uitmaakt van het domein Bedrijfsvoering. Op de afdeling werken ca. 80 mensen verdeeld over drie teams (team Administratie & Subsidie, team Specialisten en team Advies). Ieder team wordt aangestuurd door een teammanager. Samen met de afdelingsmanager vormen zij het managementteam van de afdeling. Binnen de afdeling wordt deels domeingericht gewerkt, waarbij medewerkers gezamenlijk een domein ondersteunen.
Onze adviseurs bedrijfsvoering zijn de rechterhand van de afdelingsmanagers bij alle bedrijfsvoering aangelegenheden. Ze schakelen met counterpartners bij de afdelingen Concerncontrol, HRM, Informatievoorziening en met de specialisten uit de eigen afdeling. Voor de financiële ondersteuning van de afdeling werken we in een team samen met andere adviseurs en medewerkers bedrijfsvoering.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 24-10-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Katiba Bahida via kbahida@haarlem.nl of +31614954564.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!