Adviseur functioneel beheer (c)

Medewerkers gemeente Haarlem

Over de vacature

Uren per week
24 - 36
Maandsalaris
€ 3944 - € 5691
Niveau
HBO
Functiecategorie
ICT | Data
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
20-04-2025

Dit verwachten we van je

  • Je adviseert over ontwikkelingen in bestaande processen van de (gebruikers)organisatie en de consequenties hiervan op het gebied van functioneel beheer. Bijvoorbeeld in de samenwerking en werkafspraken met omliggende afdelingen als DIA en IV. Daarnaast adviseer je over de procesinrichting van belangrijke processen, zoals bijvoorbeeld wijzigingen, updates en storingen/meldingen.
  • Je adviseert over de impact van veranderingen in regelgeving en ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie, die van invloed zijn op het functioneel beheer van applicaties. Denk hierbij aan beleidswijzigingen of wettelijke regelingen in het sociaal en/of fysiek domein.
  • Je onderzoekt en adviseert en evalueert over de toepasbaarheid van innovaties op gebied functioneel beheer. Hierin neem je ook je team mee en creëer je ook draagvlak voor veranderingen/verbetering
  • Je zorgt ervoor dat applicaties adequaat in beheer kunnen worden genomen. Je signaleert proactief of er risico’s (gaan) optreden in het regulier functioneel beheer of in de realisatie van projecten. Hierin werk je samen met de functioneel beheerders, informatiemanager en de functioneel- en technische eigenaren van de applicaties.
  • Je levert inhoudelijk functioneel beheer advies bij het opstellen van business cases bij de selectie van nieuwe applicaties of in het geval van wijzigingen of vernieuwing van bestaande applicaties.
  • Als coördinator stem je nauw af met de functioneel beheerders in het domeinteam, met allemaal hun eigen specifieke kennis. Je coördineert de uitvoering, verdeling en prioritering van de functioneel beheer- en project werkzaamheden. Je stelt de personele capaciteitsplanning op en bewaakt deze.
  • Je bewaakt dat werkzaamheden worden opgepakt conform de beschreven werkprocessen (volgens de ITIL-systematiek).

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 24 - 36 uur per week. 
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.691 bruto per maand (schaal 10A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt beschikt over een afgeronde Informatiemanagement gerelateerde opleiding op minimaal Hbo-niveau. IT-technische kennis m.b.t. applicatiebeheer is noodzakelijk. Basiskennis van BISL en ASL-raamwerk en testtechnieken bv TMap (Next) is gewenst.
  • Enige ervaring met applicatielandschappen van het programma/product en inzicht in de koppelingen tussen verschillende in- en externe gegevensbronnen.
  • Ervaring op het aandachtgebied fysiek domein.
  • Je bent innovatief en veranderingsgezind, communicatief sterk, samenwerkingsgericht en je stelt prioriteiten in je werk.
  • Je kunt goed structuren, plannen en doorziet snel onderlinge verhoudingen en verbanden. Je bent in staat het beste uit de medewerkers te halen.

     

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ook bij de afdeling Interne Dienstverlening maken we impact. De afdeling Interne Dienstverlening bestaat uit drie multidisciplinaire teams van adviseurs waaronder Financieel Adviseurs en verschillende type Informatiemanagement Adviseurs. Onze adviseurs hebben kennis van de business en zijn het aanspreekpunt van de afdelingsmanagers in de organisatie. De afdeling ID adviseert, ondersteunt, ontzorgt en schakelt zo nodig specialisten uit de andere ondersteunende afdeling(en) in. Wij leveren maatwerk. De afdeling ID is de schakel tussen de verschillende vak afdelingen en bedrijfsvoering afdelingen waarmee wij de gehele organisatie overzien.

Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 20-04-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Eslem Cankaya via ecankaya@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!