Allround Klantmanager Team Jongeren

alle afd

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 3359 - € 4811
Niveau
HBO
Functiecategorie
Sociaal | Maatschappelijk
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
02-05-2025

Dit ga je doen

Als allround klantmanager team jongeren stel je het recht op een bijstandsuitkering vast en inventariseer je de behoeften om de jongeren te activeren richting school of een passende vorm van re-integratie. Je gaat in gesprek op locatie en indien nodig in de wijk. Dit doe je aan hand van je eigen klantenbestand. 

Binnen het team Oost beheer je je eigen caseload voor jongeren uit de gemeente Haarlem en Zandvoort. Jouw taken bestaan o.a. uit:

  • Beoordelen van aanvragen voor uitkeringen levensonderhoud in het kader van de Participatiewet.
  • Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken.
  • Gevolgen op de uitkering beoordelen bij wijzigingen in de situatie van de klant.
  • Het beëindigen van uitkeringen.
  • Het beoordelen van maatregelen.
  • Samen met de klant de stappen bepalen naar scholing, betaalde arbeid of participatie.
  • Je bent hierin de regiehouder van het proces.
  • Actief samenwerken met collega’s en partners in de regio.
  • Werken vanuit de gedachte van de Omgekeerde Toets.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32-36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € Salaris (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt een relevant hbo-diploma.
  • Je bent een enthousiaste, proactieve en flexibele collega en hebt een open visie en affiniteit met het werken met een kwetsbare doelgroep, waarbij veelal sprake is van multi problematiek.
  • Bij voorkeur heb je ervaring als klantmanager, met beslissingen nemen in het kader van de participatiewet en het begeleiden van mensen naar werk en participatie.
  • Je bent doortastend, weet duidelijkheid te combineren met hartelijkheid en je communiceert gemakkelijk met mensen met uiteenlopende achtergronden. Hen motiveren en wanneer  geeft je energie. Tegelijkertijd ga je ook een pittig gesprek niet uit de weg.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Werk en Inkomen maken we impact.
Financiële en economische zelfredzaamheid voor iedereen. Daar streeft de gemeente naar voor al haar inwoners. Werk is hiervoor de sleutel, maar ook met tijdelijke inkomensondersteuning en hulp bij schulden kunnen inwoners van Haarlem en Zandvoort aan hun toekomst werken. De afdeling Werk en Inkomen (WI) zich hier elke dag weer voor in. We helpen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan werk, al dan niet in een beschutte werkomgeving. Voor inwoners die tijdelijk niet in hun eigen inkomen kunnen voorzien, hebben we een financieel vangnet. Hun aanvragen handelen we snel, efficiënt en zakelijk af. Met schuldhulpverlening, kortdurend budgetbeheer en voorlichting helpen en houden we mensen uit de schulden, zodat ze zich weer zelf kunnen redden

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 2 mei 2025. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Tessa Vos of Felicia Jiawan via het e-mailadres tvos@haarlem.nl of fjiawan@haarlem.nl  of via telefoonnummer: 06-42102612 / 06-34352199.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!