Beleidsadviseur Innovatie, Kwaliteit en Informatie met portefeuille kwaliteit

Over de vacature
Dit ga je doen
Als medior beleidsadviseur IKI met de portefeuille kwaliteit werk je actief mee aan het versterken en doorontwikkelen van het kwaliteitsmanagement binnen onze afdeling Veiligheid & Handhaving. Je brengt processen in kaart, signaleert verbetermogelijkheden en draagt bij aan het opstellen van beleid en rapportages. Je ondersteunt bij het onderhouden en toekomstbestendig maken van ons kwaliteitsmanagementsysteem, waarbij de nadruk ligt op continue verbetering, reflectie en leren.
Je organiseert interne en externe audits en zet daarbij in op waarderend auditen: een aanpak die uitgaat van wat goed gaat, om van daaruit samen met collega’s te bouwen aan verdere verbetering. Je coördineert verbetertrajecten en zorgt dat deze aansluiten bij de praktijk en de behoeften van de teams.
Je werkt nauw samen met collega’s uit het programmateam Digitale Transitie en ondersteunt bij projecten gericht op innovatie en procesoptimalisatie. Daarbij heb je oog voor wet- en regelgeving, privacy en informatiebeveiligingen weet je deze thema’s op een toegankelijke manier te integreren in het kwaliteitsbeleid.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- We bieden je een arbeidsovereenkomst van 24 tot 28 uur per week, met volop ruimte om werk en privé in balans te houden. Het gaat om een tijdelijke functie van één jaar, met de mogelijkheid tot verlenging. Een mooie kans om jouw talenten in te zetten én je verder te ontwikkelen binnen een betrokken en toekomstgerichte organisatie.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.912 bruto per maand (schaal 10A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je brutosalaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
Bij de gemeente Haarlem en Zandvoort waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten.
Herken jij jezelf al?
- Een proactieve persoonlijkheid die gemakkelijk verbindingen legt met zowel handhavers en beleidsadviseurs als met managers. Je neemt graag collega’s mee in veranderingen.
- Je schakelt gemakkelijk tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau.
- Je bent gedreven, maar ook geduldig wanneer nodig. Je laat je niet snel uit het veld slaan.
- Je kan goed samenwerken en voelt je verantwoordelijk voor het eindresultaat.
- Je houdt van verbeteren en vernieuwen en kan daarbij ook goed risico’s inschatten.
- Een afgeronde opleiding op hbo- of wo-niveau, bijvoorbeeld in bestuurskunde, bedrijfskunde of kwaliteitsmanagement.
- 2 jaar werkervaring in een beleidsmatige of adviserende rol, bij voorkeur binnen de (semi-)overheid.
- Ervaring met kwaliteitsmanagementsystemen, zoals ISO 9001.
- Ervaring met het in kaart brengen van processen en het schrijven van beleidsdocumenten.
- Affiniteit met bedrijfsvoering, zoals leveranciersbeheer en klachtenafhandeling.
- Sterke communicatieve vaardigheden en een proactieve houding.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij Veiligheid en Handhaving maken we impact.
De afdeling Veiligheid en Handhaving heeft de regie over het veiligheidsbeleid in Haarlem en Zandvoort en voert handhavingstaken uit in de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit de teams Openbare Orde en Veiligheid, Integrale Handhaving, Parkeerhandhaving, Meldcentrale en Kwaliteit. De functie valt onder team Kwaliteit.
Team Kwaliteit is een enthousiast, ambitieus, flexibel team dat samenwerking tussen verschillende disciplines en overheden belangrijk vindt. We bieden een omgeving waar ruimte is voor reflectie en kennisverdieping en waar een actieve bijdrage wordt gewaardeerd. Het is een breed samengesteld team dat zich onder andere bezighoudt met juridische advisering, administratieve ondersteuning, data-analyse, kwaliteitsmanagement, verbetering en vernieuwing van werkprocessen, organisatieontwikkeling en bedrijfsvoering van de afdeling. Kwaliteitsmanagement staat hoog op de agenda. Zo zijn we ISO-gecertificeerd en voeren we elk jaar audits uit om onze kwaliteit te verbeteren. De komende jaren investeren we intensief in het verder digitaliseren van onze werkprocessen en datagedreven werken. Zo werken we steeds slimmer aan de veiligheid en leefbaarheid van Haarlem en Zandvoort.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 31-10-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Marina Pamela Massaro via mmassaro@haarlem.nl of 06 14954787
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
De eerste ronde gesprekken vinden plaats op 13 november tussen 10:00 en 12:30 uur.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!