Beleidsadviseur Werk en Inkomen

Medewerkers in overleg

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 3944 - € 5691
Niveau
HBO
Functiecategorie
Sociaal | Maatschappelijk
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
03-06-2025

Dit ga je doen

Je werkt in een klein team waarbij het gaat om beleid, advisering en bestuurlijke zaken op tactisch en operationeel niveau. De belangrijkste thema’s binnen het team zijn inkomen, re-integratie/participatie, regionale arbeidsmarkt, jongeren en inburgering.

  • Wij zoeken twee ervaren beleidsadviseurs waarbij er een adviseur werkt aan de thema’s inburgering en re-integratie regionaal en een adviseur aan de thema’s inkomen en re-integratie lokaal. Je bent waar nodig ook inzetbaar op andere thema’s.
  • Je adviseert de besturen van de gemeente Haarlem en de gemeente Zandvoort en bent in staat om zowel technische als politieke vragen schriftelijk te beantwoorden.
  • Je zorgt dat het politieke besluitvormingsproces wordt doorlopen.
  • Vanuit de lokale rol werk je nauw samen met partners, projectleiders van het team regionale arbeidsmarkt, regiogemeenten en de Participatie- en Adviesraad.
  • Je stelt periodiek rapportages op vanuit beschikbare data en regionale en landelijke benchmarks over bijv. ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, specifieke doelgroepen en inzet van re-integratie/participatie-instrumenten.
  • Je zorgt voor de verbinding met de andere beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein.
  • Je implementeert op een projectmatige manier het ontwikkelde beleid in de uitvoerende afdelingen en zorgt dat de juridische, financiële en communicatie-elementen daarbij worden meegenomen.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.691 bruto per maand (schaal 10A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt een opleiding op Hbo/wo-niveau, aangevuld met kennis van en ervaring met beleidsontwikkeling en beleidsimplementatie binnen het Sociaal Domein en in het bijzonder op het gebied van de genoemde thema’s binnen Werk en Inkomen. 
  • Je bent politiek sensitief en je hebt oog voor politieke, bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen.
  • Je bent besluitvaardig, werkt zelfstandig, maar je bent ook een teamspeler. Je hebt gevoel voor humor en relativeringsvermogen.
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Je kunt compact en helder schrijven.
  • Je voelt je betrokken bij en betrekt waar nodig de inwoners waar het beleid zich op richt.
  • Je hebt affiniteit met alle beleidsterreinen binnen het Sociaal Domein en weet ze goed met elkaar te  verbinden. 
  • Je bent in staat om positie te nemen en een gesprekspartner te zijn voor interne en externe stakeholders.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij team Beleid en Account van de afdeling Werk en Inkomen maken we impact. 

Je komt te werken in het team Beleid en Account van de afdeling Werk en Inkomen. Dit team bestaat uit 5 enthousiaste collega’s. Je werkt samen met andere afdelingen binnen het Sociaal Domein, met onze partners Buurts en Samen Zandvoort, Spaarne Werkt, het netwerk in stad en dorp, en de Participatie- en Adviesraad.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 03-06-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Ester de Ruijter via ederuijter@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!