Budgetcoach

alle afd

Over de vacature

Uren per week
32
Maandsalaris
€ 3052 - € 4297
Niveau
MBO
Functiecategorie
Sociaal | Maatschappelijk
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
27-04-2025

Dit ga je doen

  • Je voert coaching gesprekken met inwoners met geldzorgen (intake-, vervolg- en eindgesprekken).
  • Je begeleidt hen procesmatig, gericht op gedragsverandering en duurzame (financiële) redzaamheid.
  • Samen met de inwoner stabiliseer je inkomsten en uitgaven, maak je keuzes voor de mate van beheer en stel je een passend budgetplan op en voer je deze uit.
  • Samen met de inwoner maak je het sociaal netwerk van de inwoner zichtbaar en activeert en verduurzaamt deze. 
  • Samen stel je een aflossingsschema op en onderhandelt met schuldeisers voor het treffen van betalingsregelingen mits er geen problematische schuldsituatie is.
  • Je werkt nauw samen met hulp- en dienstverlenende instanties en met jouw collega’s van het team Schulddienstverlening en de afdeling Werk & Inkomen. 
  • Naast inwoners van Haarlem en Zandvoort die zichzelf aanmelden voor Budgetcoaching begeleid je ook mensen die willen uitstromen uit Bewindvoering of die (bijna) klaar zijn met een schulddienstverleningstraject.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.297 bruto per maand (schaal 8) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt een brede en open blik en je kunt werken vanuit de leefwereld van de inwoner.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, snel schakelen en weet goed prioriteiten in je werk aan te brengen.
  • Je beschikt over een mbo-diploma (bijvoorbeeld SJD) en minimaal twee jaar ervaring met motiverende gesprekstechnieken en
    gedragsverandering. We zien dat graag toegelicht terug in jouw brief. Daarnaast is ervaring met schulden en een groot klantenbestand vereist.
  • Je bent bekend met de uitgangspunten van de basis schulddienstverlening en de belofte van de NVVK.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, snel schakelen en je bent tegelijk in staat een goede en betrouwbare samenwerkingsrelatie op te bouwen met jouw collega’s en samenwerkingspartners.
  • Je houdt overzicht en stelt prioriteiten in jouw werk. Je bent proactief, nauwkeurig en creatief, kunt goed improviseren en hebt een lange adem.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Schulden, Minima en Sociale Recherche maken we impact. De afdeling bestaat uit 4 teams. Het team Schulddienstverlening, waar zo’n 35 mensen werken, is er één van. Eén van de taken van het team is Budgetondersteuning op Maat (BooM). Het team voert de schulddienstverlening in brede zin uit voor de inwoners van Haarlem, Zandvoort en omliggende gemeenten. De gemeente Haarlem werkt toe naar een flexibele netwerkorganisatie (met onder andere de wijkteams van Buurts en Pluspunt), waar de manier van werken en de verbinding op inhoud tussen de verschillende beleidsvelden centraal staat en waar brede inzetbaarheid en flexibiliteit als vaste waarde voor beweging noodzakelijk zijn

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 27-04-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Hayat Eddahmani, teammanager, via heddahmani@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!