Casemanager Omgevingsvergunningen

Dia in buitenruimte

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 3944 - € 5691
Niveau
HBO
Functiecategorie
Vergunningen | Toezicht
Dienstverband
Vast

Wat ga je doen?

Met jouw ervaring schrik jij niet van een volle werkbak en schakel je moeiteloos tussen een kleine aanvraag van een particulier en een groot, gemeentelijk ontwikkelproject. Je werkt in gebiedsteam met ongeveer 8 andere collega’s. Uiteraard weet je wat er speelt in jouw werkgebied en ben je een vraagbaak voor de junioren in jouw team. Samen met jouw collega’s zorg je ervoor dat de dossiers worden behandeld en initiatiefnemers te woord worden gestaan, maar jullie signaleren ook verbeterkansen.

  • Je zorgt er met jouw collega’s voor dat vooroverleggen worden gevoerd en dossiers worden behandeld. Dat betekent dat je samenwerkt en er met elkaar voor zorgt dat doorlooptijden niet worden overschreden en besluiten kwalitatief in orde zijn.
  • Je behandelt zowel eenvoudige als complexe dossiers, waaronder bijvoorbeeld grote woningbouwontwikkelingen. In deze projecten ben je de sparringpartner voor de ontwikkelaar en werk je nauw samen met diverse collega’s uit verschillende teams.
  • Met jouw kennis en ervaring help je de junioren te groeien en te ontwikkelen.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.691 bruto per maand (10A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Afhankelijk van je ervaring kan het zijn dat je in aanloopschaal 10 start.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en metaal fit te blijven.
  • In deze functie werk je op kantoor en is thuiswerken op incidentele basis.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

  • Je bent besluitvaardig en stressbestendig en hebt ook oog voor de relatie. Je bent een echte teamspeler en met jouw positieve en optimistische karakter weet je anderen te motiveren en enthousiasmeren.
  • Je bent nieuwsgierig en volgt relevante ontwikkelingen op de voet. Jij weet welke (beleids)ontwikkelingen van invloed kunnen zijn op jouw werk.
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en hebt geen moeite met het scheiden van hoofd- en bijzaken.
  • Je beschikt over HBO+ werk- en denkniveau en hebt een relevante opleiding gevolgd, zoals bouwkunde. Daarnaast heb je ontwikkeld op jouw vakgebied, dus op jouw CV staan ook opleidingen en trainingen het gebied van bijvoorbeeld Omgevingswet, ABW, coaching, etc.
  • Je hebt minimaal 4 ervaring als planbeoordelaar / casemanager en hebt aantoonbaar (middel)grote projecten begeleid. Bij voorkeur heb je ervaring in een grote(re) gemeente met historische binnenstad.

Wie zijn wij?

Als casemanager kom je te werken op de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van de gemeente Haarlem. Deze afdeling bestaat uit ongeveer 110 fte, verdeeld over 4 teams. De afdeling geeft uitvoering aan diverse beleidskaders, variërend van de Omgevingswet tot de APV en van bijzondere wetten tot kinderopvang.

Je komt terecht op een gezellige afdeling waar graag wordt samengewerkt en er ruimte is voor connectie, zowel formeel als informeel. Zo worden binnen de gemeente verschillende werkgerelateerde events georganiseerd (zoals lunchlezingen en themadagen), maar is er daarnaast ook genoeg ruimte voor sociale activiteiten, zoals patatjes eten op vrijdag, sporten in de pauze (bij Sportcity) en een lelijke kerstruiendag. Veel collega’s zijn daarnaast lid van onze actieve personeelsvereniging en in een afdeling brede appgroep wordt afgestemd wie zich voor welke activiteiten aanmeldt.

Enthousiast geworden?

Heb je interesse in deze vacature? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Je kan je sollicitatie richten aan Bianca Kramer, teammanager Vergunningen. Wil je eerst vrijblijvend een kop koffie drinken? Dat kan! Stuur dan even een appje (06-48528672) of mail naar bkramer@haarlem.nl  

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.