Consulent Wmo Beschermd Wonen

Medewerker in overleg met inwoner

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 3489 - € 4998
Niveau
HBO
Functiecategorie
Sociaal | Maatschappelijk
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
30-11-2025

Dit ga je doen

Ons doel is eenvoudig: Onze inwoners zo lang mogelijk vitaal laten leven en wonen in de eigen omgeving met de juiste ondersteuning. Soms lukt dit niet en kan een inwoner niet langer zelfstandig wonen vanwege psychische en/of psychosociale problematiek. Je voert een uitgebreid gesprek met de inwoner en maakt de afweging of de inwoner in aanmerking komt voor de voorziening Beschermd wonen.

  • Je legt huisbezoeken af en analyseert de persoonlijke situatie op alle levensdomeinen. Je onderzoek en advies is gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en kwaliteit van leven van de inwoner.  
  • Je stelt vast of een inwoner recht heeft op een Wmo maatwerkvoorziening.
  • Het resultaat van je bevindingen verwoord je in een onderzoeksverslag en een weloverwogen motivatie waaruit de juiste indicatie voortvloeit. 
  • Je adviseert en verwijst inwoners over voorliggende voorzieningen zoals Buurts, Wlz of behandeling.
  • Afhandelen safehouse meldingen, ouder-kind meldingen en buiten regionale meldingen.
  • In de toekomst bestaat er een mogelijkheid dat je ook WVH meldingen naast Beschermd Wonen gaat doen.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je werkt minimaal 3 dagen op ons kantoor in Haarlem. Je start op 1 januari 2026 met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.998 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.  
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem en Zandvoort waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Bekijk de arbeidsvoorwaarden van de CAO Gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt een afgeronde relevante Hbo-opleiding (bijv. SPH, Pedagogiek, Psychologie, Social Work, Maatschappelijk werk of Verpleegkunde) en minimaal 2 jaar werkervaring met de doelgroep van Beschermd Wonen en het voeren van gesprekken met BW/MO doelgroep.
  • Je hebt kennis van de sociale kaart van Haarlem en Zandvoort.
  • Je bent stressbestendig en houdt van een uitdaging. 
  • Je bent administratief en digitaal vaardig. 

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Maatschappelijke Ondersteuning maken we impact. Ons team is volop in beweging vanwege de inrichting van het Regionaal uitvoeringsorgaan. Wij hebben een expertisefunctie richting de regiogemeenten waardoor het werk uitdagend is en blijft. Ons team bestaat op dit moment uit 7 collega’s.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 30-11-2025. Meer weten? Neem gerust contact op met Mirjam Out, Teammanager, via mmout@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!