Coördinator Erfgoed en Duurzaamheid

Luchtfoto centrum schouwburg

Over de vacature

Uren per week
32
Maandsalaris
€ 4211 - € 5997
Niveau
HBO
Functiecategorie
Ruimtelijke Ontwikkeling | Wonen
Dienstverband
Tijdelijk
Reageren kan tot en met
02-09-2024

Wat ga je doen?

Je zorgt samen met collega’s binnen het team voor de realisatie van de uitvoeringsagenda Erfgoed en duurzaamheid van de erfgoednota Haarlems Erfgoed, Verbindende kracht in de stad.
Het energetisch verduurzamen van erfgoed is een belangrijke opgave in de stad. Als gemeente doen we al veel voor eigenaren zoals gratis advies in het monumentenloket en het aanbieden van dumo-scans. Met een ambitieuze uitvoeringsagenda gaan we de komende vier jaar eigenaren verder ondersteunen bij de verduurzaming, het wegnemen van belemmeringen en vergroten van de dienstverlening.

  • Je coördineert de realisatie van de uitvoeringsagenda Erfgoed en duurzaamheid (inhoudelijk, planning, budgettair en aansturing van collega’s) en geeft hier verder richting aan.
  • Je bent aanspreekpunt en ambassadeur van het thema erfgoed en duurzaamheid binnen de organisatie en naar buiten.
  • Je voert overleggen en maakt afspraken met collega’s van vergunningverlening,  duurzaamheid en communicatie o.a. op het gebied van procedures, dienstverlening en duurzaamheidsprojecten.
  • Je coördineert en neemt deel aan (landelijke) kennis- en netwerkbijeenkomsten.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 uur per week. 
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.997 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort willen wij de kracht aan diversiteit en verschillende talenten waarderen, omarmen en benutten. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Zodat wij op alle vlakken goede resultaten behalen voor onze inwoners.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

  • Je hebt een passie voor erfgoed en wil bijdragen aan een duurzame toekomst.
  • Je hebt een academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in de aansturing / coördinatie van projecten en beleidsprocessen binnen de overheid.
  • Je ben een verbinder, gericht op samenwerken; je kunt je verplaatsen in de belangen van je gesprekspartners.
  • Je bent politiek en bestuurlijk sensitief en hebt gevoel voor politieke verhoudingen.
  • Je bent besluitvaardig en initiatiefrijk en kan zelfstandig beslissingen nemen.
  • Je hebt coachend vermogen; je kunt talenten bij medewerkers herkennen en inspireert en stimuleert medewerkers deze talenten in te zetten.

Wie zijn wij?

De afdeling Omgevingsbeleid bundelt de deskundigheid op het gebied van de (fysieke) leefomgeving. De afdeling bestaat uit ongeveer 55 mensen. Onze stedenbouwkundigen, landschapsarchitecten, planologen, planjuristen, erfgoeddeskundigen en de beleidsmedewerkers milieu werken aan een duurzame toekomst voor de stad en het dorp vanuit de overtuiging dat een gezonde en mooie omgeving mensen gelukkiger maakt.
Binnen Omgevingsbeleid wordt je onderdeel van de vakgroep Erfgoed, een enthousiast en vakkundig team van erfgoedspecialisten.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 02-09-2024 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Maartje Taverne, Senior architectuurhistoricus, 0646215274 of m.taverne@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!