Data analist Klantcontactcentrum en Burgerzaken

fysiek domein 11

Over de vacature

Uren per week
24 - 36
Maandsalaris
€ 4349 - € 6193
Niveau
HBO
Functiecategorie
ICT | Data
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
28-09-2025

Dit ga je doen

In de ambitie van de gemeente Haarlem en Zandvoort speelt data gedreven werken een belangrijke rol en jij bent hier de drijvende kracht in!

  • Jouw opgave is het adviseren over hoe data ingezet kan worden bij het Klantcontactcentrum (KCC) en Burgerzaken.
  • Je ondersteunt de afdeling KCC en Burgerzaken in haar transitie om data gedreven te gaan werken.  Je denkt samen met het Management Team en beleidsadviseurs na over de informatiebehoefte en vertaalt deze naar begrijpelijke informatieproducten.
  • Voor de collega’s binnen het KCC en Burgerzaken ben je hun sparringpartner, je voorziet hen proactief van advies en inzichten uit jouw data-analyses.
  • Je ondersteunt, motiveert en begeleidt de (beleids-) medewerkers in de transitie naar een data gedreven afdeling.
  • Je werkt nauw samen met je collega-analisten en andere data-professionals binnen de afdeling I-ontwikkeling en helpt het team verder te ontwikkelen.
  • Je zorgt dat je op de hoogte bent en blijft van de (landelijke) ontwikkelingen op het vlak van zowel gemeentelijke dienstverlening als van de datamogelijkheden.

Jij hebt de specialisatie ‘KCC en Burgerzaken’. Daarom werk je fysiek niet alleen bij het team Data expertise, maar ook bij en samen met de collega’s van het KCC en Burgerzaken. Deze afdeling heeft het meest directe klantcontact. De data gaat over onder andere de afspraken, hoe snel wordt iemand geholpen of waar komen de meeste vragen vandaan.

Dit krijg je ervoor terug

Wij waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

  • Jouw persoonlijke groei en vitaliteit vinden wij belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen om lichamelijk en mentaal fit te blijven en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 24 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.193 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Naast een ervaren analist met adviesvaardigheden, ben je een proactieve, resultaatgerichte en stevige sparringpartner. Je stelt je positief kritisch op in de vraag naar analyses en duiding van informatie. Je gaat op zoek naar de vraag achter de vraag.
  • Kennis van of interesse in gemeentelijke dienstverlening en ervaring binnen klantcontact is een pre.
  • Je hebt een afgeronde, relevante opleiding op minimaal HBO-niveau.
  • Minstens 2 jaar aantoonbare werkervaring data- en informatieanalyse en met het overbrengen van analyseresultaten op diverse niveaus.
  • Ervaring met Python of vergelijkbare programmeertalen is een pre.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij team Data expertise maken we impact. 

Je werkt bij de afdeling I-ontwikkeling, die is verdeeld in vier teams: Change management, Informatie & projectmanagement, Privacy & security en het team Data expertise. Jij gaat werken in het team Data expertise waar zo’n twintig professionals werken. We werken graag samen, leren van elkaar en streven ernaar zoveel mogelijk toegevoegde waarde te brengen naar de organisatie. Daarbij zijn we constant in ontwikkeling door de veranderende wereld van data.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 28-09-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Nic Verbij, senior adviseur, via nverbij@haarlem.nl of 06 28751095 of Joris Paap via jpaap@haarlem.nl of 0642868512.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!