Functioneel beheerder Fysiek domein (PowerBrowser)

Medewerker op thuiswerkplek

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 3742 - € 5519
Niveau
HBO
Functiecategorie
ICT | Data
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
04-01-2026

Dit ga je doen

Wij gebruiken de applicatie PowerBrowser om alle vergunningsaanvragen te behandelen. Er zijn ontzettend veel verschillende vergunningen en nog meer manieren om deze te verwerken en af te handelen.

  • Je bent verantwoordelijk voor gebruikersondersteuning en zorgt voor continuïteit, kwaliteit en stabiliteit van de applicatie.
  • Je stelt test- en acceptatiecriteria, testprocedures en testplan/gebruiker acceptatietest op en voert de coördinatie van deze werkzaamheden uit.
  • Oplossen van incidenten in samenwerking met collega’s, andere afdelingen en indien nodig met de leverancier.
  • Je maakt de vertaalslag van de behoefte van gebruikers naar het systeem waarbij je de gebruikers gevraagd en ongevraagd adviseert over hoe het systeem nog beter voor hen kan werken.
  • Evalueren van nieuwe functionaliteiten, updates en patches en adviseren over de implementatie.
  • Bijhouden van documentatie over inrichting, procedures en veel voorkomende issues.
  • Deelnemen aan het gebruikersplatform van de leverancier.

Dit krijg je ervoor terug

Wij waarderen, omarmen en benutten de verschillen en talenten van mensen. Wij bieden een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Daar maken wij ons hard voor. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

  • Voor jouw persoonlijke groei en vitaliteit bieden wij tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen, cursussen via onze ‘Academie Haarlem’ en een fietsregeling en een tegemoetkoming in je sportabonnement.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.519 bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling. Lees hier meer over Cao Gemeenten.

Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken.

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Minstens 2 jaar ervaring als Functioneel Beheerder.
  • Je hebt ervaring met complexe applicaties, bij voorkeur kennis van PowerBrowser of een vergelijkbare applicatie.
  • Je bent communicatief sterk en goed in samenwerken.
  • Je bent proactief en deinst er niet voor terug om zelfstandig dingen uit te zoeken.
  • Je bent in staat om verbanden te leggen tussen zaken die spelen.
  • Je blijft kalm tijdens verstoringen en kan ook onder druk de juiste prioriteiten stellen.

Niet noodzakelijk maar wel fijn als je het hebt:

  • Basiskennis van BISL en ASL-raamwerk.
  • Kennis van Topdesk.
  • Ervaring in het werken in de publieke sector.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Ook bij team Functioneel Beheer maken we impact.

Het team Functioneel Beheer valt binnen de afdeling I-Beheer. I-Beheer staat opgesteld voor het beheren van gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur, medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers. Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team van mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden.

Ons team richt zich daarbij op het ondersteunen van de gebruikers in het werken met de gemeentelijke (online) oplossingen. Samen met circa 30 functioneel beheerders beheer je veilige en betrouwbare oplossingen voor de dag van vandaag en die van morgen.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 04-01-2026 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Feroz Fernandes via ffernandes@haarlem.nl

We streven ernaar je binnen 2 weken te laten weten of je wordt uitgenodigd.

De eerste gesprekken vinden plaats op maandagmiddag 12 januari 2026.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!