Functioneel beheerder Informatiebeheer

Over de vacature
Dit ga je doen
Als Functioneel Beheerder Informatiebeheer ben je de spil in het web binnen de gegevenshuishouding van de gemeente Haarlem door het beheren van applicaties gerelateerd tot informatieverwerking. Je speelt een cruciale rol in het programma XENA, dat recent van start is gegaan. Dit ambitieuze programma heeft als doel het huidige document-management-systeem (DMS) Verseon te vervangen door innovatieve applicaties uit het Common Ground initiatief.
Als nieuwe Functioneel Beheerder Informatiebeheer sta je dus aan de vooravond van een grote verandering en heb je de unieke kans om vanaf het begin betrokken te zijn bij deze organisatie veranderende ommezwaai. Je bent direct betrokken bij de implementatie en het beheer van deze state-of-the-art applicaties, waarmee je een sleutelrol vervult in het moderniseren van onze informatiehuishouding en het verbeteren van de digitale dienstverlening aan onze collega’s en inwoners.
Wat ga je doen?
- Je verzorgt het gebruiksbeheer door het beantwoorden van vragen, oplossen van incidenten en afhandelen van klachten.
- Je draagt actief bij aan het functionaliteitenbeheer door het opstellen van functionele specificaties en het inrichten van applicaties.
- Je verzorgt het wijzigingsbeheer door het definiëren, vastleggen en beheren van wijzigingen en het vaststellen van de impact hiervan.
- Je voert het behoeftemanagement uit door het analyseren van terugkerende problemen en het volgen van technologische ontwikkelingen.
- Je bent betrokken bij het programma XENA waarin Verseon wordt vervangen door applicaties uit het Common Ground initiatief.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Als externe kandidaat start je met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.313 bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Je hebt een passie voor het vak, hecht waarde aan gebruiksvriendelijke informatiesystemen en je vindt het belangrijk om jezelf te blijven ontwikkelen binnen het functioneel beheer, samen met een enthousiast team.
- Je vindt het leuk om het belang van goed functioneel beheer onder de aandacht te brengen van afdelingen.
- Je bent een gedreven professional die actief meewerkt aan het optimaal functioneren van onze document-management-systemen.
- Je vindt het leuk om gebruikers te ondersteunen bij de toepassing van applicaties.
Wat verwachten wij?
- HBO werk- en denkniveau in een IT-gerelateerde richting.
- Je kunt functionele specificaties opstellen en acceptatietesten uitvoeren en begeleiden.
- Je hebt affiniteit met de techniek en inrichting van informatiesystemen.
- Kennis van wijzigingsbeheer en het vaststellen van de impact van wijzigingen op processen en applicaties.
- Kennis van het DMS Verseon is een pre, evenals ervaring met het Common Ground initiatief.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij team Informatiebeheer maken we impact.
Het team Informatiebeheer zet zich in om digitale ambities van de gemeente Haarlem en Zandvoort te realiseren. Binnen ons team werken functioneel beheerders van het centrale DMS/zaaksysteem, recordmanagers en adviseurs in goede samenwerking met allerlei specialisten, binnen en buiten onze organisatie. Met het team breiden wij de adviserende, kaderstellende, controlerende en regisserende taken van het team de komende jaren sterk uit. Daarnaast worden de komende tijd ook de traditionele digitale archieftaken uitgevoerd.
Wij zijn onderdeel van het cluster Change Management en Informatiebeheer op de afdeling Informatievoorziening. Met de afdeling leveren, beheren en innoveren wij gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur , medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers.
Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team aan mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden. We leven onze organisatiewaarden Open, Gedreven en Betrokken in het algemeen en de waarden van de afdeling IV in het bijzonder: Respect, Afspraak is afspraak en Samen
Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 01-06-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Ferry Meinesz via fmeinesz@haarlem.nl
Kennismaken?
Heb je twijfels of dit DE vacature is voor jou, dan maken we graag een afspraak met je om op een informele manier kennis met elkaar te maken. Tijdens een koffiedate kan je ons al ja vragen stellen en ons beter leren kennen. Neem contact met ons op via secretariaat_iv@haarlem.nl
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!