Functioneel beheerder Sociaal Domein

Over de vacature
Dit ga je doen
Je maakt deel uit van een team van 5 professionals die verantwoordelijk zijn voor het beheer van applicaties binnen het Sociaal Domein. Je speelt een cruciale rol in het waarborgen van de kwaliteit en functionaliteit van bedrijf kritische systemen.
- Je speelt een essentiële rol in de dienstverlening van de gemeente voor medewerkers, ketenpartners, inwoners en ondernemers van Haarlem en Zandvoort.
- Je bewaakt de kwaliteit van bedrijf kritische applicaties, analyseert en verhelpt problemen.
- Je onderhoudt de applicaties en voert updates uit.
- Je stelt test- en acceptatiecriteria, testprocedures en testplan/gebruiker acceptatietest op en voert de coördinatie van deze werkzaamheden uit.
- Je fungeert als brug tussen de functionele en technische beheerkant van de applicatie. Je bent het eerste aanspreekpunt voor leveranciers, eigenaar en informatiemanager en werkt samen met de centrale afdeling Informatievoorziening.
- Je bent verantwoordelijk voor gebruikersondersteuning en het signaleren van data afwijkingen (in techniek van de applicatie of door verkeerd gebruik van de applicatie). Je maakt de vertaalslag van het functionele systeem naar de gebruikers en adviseert de gebruikers gevraagd en ongevraagd met betrekking tot de functionaliteit van het systeem.
- Je denkt mee bij het vaststellen van functionele programma's van eisen bij nieuwe ontwikkelingen (processen/applicaties) en implementeert de nieuwe functionaliteit in de organisatie. We werken met ITIL, BISL en ASL raamwerk.
- Je inventariseert behoeften en wensen vanuit de organisatie en draagt bij aan de realisatie van verbeteringen en uitbreidingen.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.908 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- HBO werk- en denkniveau.
- Je hebt ervaring met applicaties en processen van het Sociaal Domein en/of ervaring als functioneel beheerder in een gemeentelijke omgeving.
- Je hebt inzicht in bedrijfsprocessen, IT-ondersteuning en kennis van informatieanalyse methoden en technieken.
- Inzicht in koppelingen tussen verschillende in- en externe gegevensbronnen is een pré.
- Je bent communicatief sterk, nieuwsgierig en pro actief.
- Analyseren, prioriteren en omgaan met druk kun je goed.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij team Functioneel Beheer maken we impact.
Bij het Team Functioneel Beheer werken zo’n 30 functioneel beheerder die zich richen op het ondersteunen van de gebruikers in het werken met de gemeentelijke (online) oplossingen. Het team Functioneel Beheer valt binnen de afdeling I-Beheer. I-beheer staat opgesteld voor het beheren van gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur, medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers. Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team van mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden.
Herken jij je in de mensen van Haarlem en Zandvoort?
Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 21-09-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Feroz Fernandes via ffernandes@haarlem.nl of 06 5731 7236.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!