Gebiedscoördinator Haarlem Oost

PCM (2)

Over de vacature

Uren per week
28 - 36
Maandsalaris
€ 3602 - € 5313
Niveau
HBO
Functiecategorie
Ruimtelijke Ontwikkeling | Wonen
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
24-11-2024

Wat ga je doen?

“Oost aan zet!” is het motto van dit gebied. In Haarlem Oost wonen zo’n 23.000 mensen en ligt het bedrijventerrein de Waarderpolder.  De 8 wijken in Oost verschillen onderling aanzienlijk. Er zijn duurdere woningen in de Sportliedenbuurt en het vernieuwde Scheepmakerskwartier. In Parkwijk, Slachthuiswijk en de Amsterdamse buurten zijn veel betaalbare woningen waarvan een groot deel in de sociale huursector. In alle buurten is sprake van een grote betrokkenheid van bewoners, die als vrijwilliger actief zijn in hun wijk. De afgelopen jaren is het aanzicht van Oost aanzienlijk veranderd. Er wordt veel gebouwd in de al dichtbevolkte wijken. Er komen woningen bij, oude gebouwen worden getransformeerd en de differentiatie in bevolkingssamenstelling is een feit.

Kortom Oost is een gebied waar je als coördinator je hart op kunt halen. Er zijn volop kansen om, samen met collega’s uit de verschillende domeinen in de organisatie, de leefbaarheid te vergroten en bij te dragen aan de inzet van maatschappelijke projecten, vergroening en klimaatmaatregelen.

  • Als rechterhand van de gebiedsmanager ben je vooral bezig met het schakelen en het registreren, ophalen en doorgeven van informatie.
  • Je coördineert de planning- en controlcyclus (van voorjaarsnota tot jaarverslag) voor het gebied.
  • Je stelt de gebiedsopgave en de gebiedsjaarplannen op waarvan je penvoerder bent. Je zorgt voor een samenhangend meerjarenprogramma voor het gebied.
  • Je stelt projectopdrachten en bestuurlijke stukken op namens de gebiedsmanager.
  • Je draagt bij aan de voortgangsrapportages en financiële overzicht van de ontwikkelprojecten.
  • Je bent ad hoc inzetbaar als uitdagingen in het gebied vragen om een snelle oplossing.
  • Je hebt een grote rol in het stroomlijnen van de samenwerking en communicatie intern, als ook extern en met het bestuur in mindere mate. Het creëren van draagvlak en bevorderen van samenwerking horen bij jouw rol.  
  • Je draagt bij aan het verder op de kaart zetten van gebiedsgericht werken in Haarlem en Zandvoort en aan de collectieve taken van het team gebiedsmanagement.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 28 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.313 bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

  • Je bent een energieke persoonlijkheid, die graag vanuit een netwerk opereert. Je bent nieuwsgierig en je wilt je (verder) ontwikkelen als professional op het terrein van gebiedsmanagement of gebiedsgericht werken.
  • Je bent uit de startblokken en hebt werkervaring in de gemeentelijke context en bent bekend met de gemeentelijke planning & control.
  • Je bent pro actief, ondersteunend, actiegericht en gestructureerd.
  • Je bent resultaatgericht, een teamspeler en een bruggenbouwer. Met je enthousiasme weet je mensen te overtuigen en een netwerk op te bouwen.
  • Je hebt minimaal HBO werk en denkniveau en affiniteit met gebiedsgericht werken.

Wie zijn wij?

De afdeling Programma en Gebiedsmanagement werkt altijd in opdracht, veelal van de directie, en richt zich op belangrijke en complexe opgaven van de stad en dorp. Deze maatschappelijke opgaven zijn domein breed, afdeling overstijgend. Actuele programma’s zijn bijvoorbeeld Duurzaamheid, transformatie sociaal domein, hybride werken en nachtcultuur.

Gebiedsmanagement werkt samen met de hele gemeentelijke organisatie en inwoners en partners in de stad en het dorp. Het hart van gebiedsmanagement is het kernteam, bestaande uit de gebiedsmanager, de gebiedsverbinder, de junior gebiedsmanager, de gebiedsondersteuner en de gebiedscommunicatieadviseur.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 24-11-2024 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Linda van Wichen via lvanwichen@haarlem.nl of 0642868495.

De eerste gesprekken zijn op donderdagochtend 28 november en dinsdagochtend 3 december 2024. De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!