Gezocht: Energieke opdrachtgever om onze beheertrein op stoom te brengen en te houden

Medewerkers op een Haarlemse dak

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 5070 - € 6862
Niveau
HBO
Functiecategorie
Openbare ruimte | Uitvoering
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
27-10-2024

Wat ga je doen?

De komende jaren gaan Haarlem en Zandvoort aan de slag om de fysieke omgeving duurzamer, leefbaarder en beter bereikbaar te maken. Dit doen we door onze meerjarenprogrammering voor de periode van 10 jaar oftewel de beheertrein, op stoom te brengen en te houden. Zie je dit als de uitgelezen kans om jouw kwaliteiten in te zetten, lees dan snel verder.

Iedere opdrachtgever heeft een eigen gebied. Je gaat nauw samenwerken met de 4 andere opdrachtgevers om maximaal in te zetten op het toekomstbestendig maken van de stad en het dorp. Dit hebben wij vastgesteld in strategisch beheer openbare ruimte (Sbor). Bij de meerjarenprogrammering van onderhoud, vervangingen en herinrichtingen, houden wij rekening met levensduur en afschrijvingstermijnen van de assets, waarbij de beleidsambities worden ingevuld.

  • Je bent de spin in het web voor ingrepen in de openbare ruimte en faciliteert de informatievoorziening en bestuurlijke besluitvorming op de opdrachtportefeuille.
  • Je stuurt op het vormgeven van de meerjarenprogrammering voor het onderhoud en de investeringen (0-10 jaar).
  • Je draagt zorg voor heldere opdracht en draagt bij aan de P&C-cyclus van kadernota tot jaarrekening.
  • Je bent medeverantwoordelijk voor een goede uitputting van investerings- en onderhoudsbudget en stemt programma hier ook op af en op bij.
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van programma’s en geeft opdracht voor civiele- en parkeerprojecten, beleidsopgaven, en onderhoudscontracten met externe partijen.
  • Wij zijn regiegemeenten dus je weet als geen ander dat netwerken, heldere opdrachten en goede rapportages belangrijk zijn.
  • Je bent opdrachtgever van projecten die impact hebben in de stad en zeer politiek gevoelig zijn.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.862 bruto per maand (schaal 12) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde, relevante opleiding op minimaal HBO-niveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met projectmanagement en contractmanagement, bij voorkeur in de rol van opdrachtgever.
  • Je toont eigenaarschap en helpt anderen die te  nemen.
  • Je hebt ervaring met het werken in een bestuurlijke omgeving en het politieke krachtenveld.
  • Je bent een verbinder, hebt natuurlijk overwicht en beschikt over een analytisch vermogen.
  • Je krijgt energie van het op strategisch niveau sturen op het onderhouden en realiseren van civiele werken.

Wie zijn wij?

Team Opgaven en Programmeren
Per 1 juli 2024 zijn we gestart als nieuw team met 22 collega’s. Wij zijn en voelen ons verantwoordelijk voor het opstellen en (laten) realiseren van meerjarig beheer & onderhoud-, investering-, en opgavegerichte programma’s. In ons team werken onder andere opdrachtgevers, tactisch beheerders en databeheerders. Hard werken, enthousiasme en deskundigheid kenmerkt ons. We zijn een team in opbouw en besteden dus aandacht aan de goede gesprekken om elkaar goed te leren kennen. Dit doen we onder andere door regelmatig overleg over de inhoud en de mens en zeker ook door activiteiten als teamuitjes of teamborrels.

De Afdeling Beheer en Beleid Openbare Ruimte (BBOR) bundelt de deskundigheid op het gebied van de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit ruim 95 personen, verdeeld over 3 teams. Wij zijn verantwoordelijk voor alle assets in de openbare ruimte en doen dat door het opstellen én (laten)uitvoeren van het beleid van mobiliteit, groen, ecologie, afval, reiniging, water, klimaat en ondergrond.
Werken voor Haarlem betekent ook werken voor 2 besturen: Haarlem en Zandvoort. We werken gebiedsgericht, met partners binnen en buiten de stad en in steeds wisselende netwerken. Stap binnen in een flexibele organisatie waar jij jouw talenten kan ontdekken, onderzoeken en ontwikkelen.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 27-10-2024 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Giny Roeters via groeters@haarlem.nl of 06 51639376.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!