HR Business partner
Over de vacature
Wat ga je doen?
Als aanspreekpunt voor directeur(en), afdelings- en teammanagers adviseer je het management gevraagd en ongevraagd bij het bereiken van haar (strategische) doelen. Je werkt graag multidisciplinair en integraal samen aan cruciale HR thema’s. Je past je rol en adviesstijlen gemakkelijk aan als de situatie daarom vraagt. Je draagt bij aan beleid door projecten te leiden of deel te nemen aan projectgroepen en je vertaalt HRM-ontwikkelingen naar de dagelijkse praktijk.
- Je hebt een aantal afdelingen in je portefeuille. Daarmee ben je op het gebied van HRM het eerste aanspreekpunt en volwaardig gesprekspartner voor afdelings- en teammanagers.
- Je adviseert over het gehele HR-werkveld, zoals strategische personeelsplanning, duurzame inzetbaarheid, in- door- en uitstroom en (loopbaan) ontwikkeling.
- Je werkt nauw samen met management, HR services, werving en selectie, arbo/mobiliteit en verzuim en de juridisch adviseurs.
Wat krijg jij van ons?
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Je wordt ingewerkt door de (senior) HR Businesspartners.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.072 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
- Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Wie ben jij?
Je bent een energieke en daadkrachtige HR businesspartner die zakelijk en gedreven als geen ander de verbinding weet te leggen tussen mensen en de organisatie. Je durft je uit te spreken en te interveniëren. Daarnaast denk je graag mee met de koers van de organisatie en voel je je thuis in een diverse en procesmatige omgeving.
- Minimaal een afgeronde HBO opleiding, waarin adviesvaardigheden, organisatiekunde en HR-beleid deel van uitmaakt.
- Je hebt bij voorkeur ervaring met strategische personeelsplanning en/of functiewaardering.
- Je hebt minimaal drie jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie.
- Je neemt graag zelf het initiatief en weet complexe onderwerpen begrijpelijk en overtuigend aan anderen over te brengen.
- Daarnaast ben je in staat om draagvlak te creëren in een complexe bestuurlijke omgeving, verschillende disciplines bij elkaar te brengen en mensen te committeren aan het te behalen resultaat.
- Je kunt goed omgaan met werkdruk en je schakelt tussen diverse taken.
- Je vindt het leuk om te werken binnen een organisatie en afdeling die in beweging is.
- Je hebt bij voorkeur kennis van en ervaring met vraagstukken op het brede gebied van bedrijfsvoering.
Wie zijn wij?
Van de afdeling HRM, met ruim 50 collega’s, wordt visie, beleid en een resultaatgerichte aanpak gevraagd om de organisatieontwikkeling en het personeelsmanagement in de gewenste richting vorm te geven. De afdeling HRM wil de komende tijd stevige impulsen geven aan de verdere doorontwikkeling van de afdeling denk hierbij aan SPP, Talentmanagement, arbeidsmarktpropositie en organisatieontwikkelingen.
Enthousiast geworden?
Solliciteren kan tot en met 05-01-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Sanna Sutter-de Zeeuw via ssutterdezeeuw@haarlem.nl
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
De eerste gesprekken vinden plaats op donderdag 9 januari 2025.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!