Information security officer

Medewerker gemeente Haarlem

Over de vacature

Uren per week
24 - 36
Maandsalaris
€ 3944 - € 6072
Niveau
HBO
Functiecategorie
ICT | Data
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
15-04-2025

Dit ga je doen

De gemeente Haarlem is op zoek naar een Information Security Officier OT ( Operationele technologie) om de informatieveiligheid van de gemeentelijke systemen en medewerkers te waarborgen. Steeds vaker is advisering nodig op OT-vraagstukken. De ambitie van Haarlem is om  OT-security omgeving verder te versterken. Als Security Officier ben je verantwoordelijk voor het vormgeven, het juist laten toepassen en het ondersteunen in de toepassing van het securitybeleid binnen de gemeente Haarlem.

  • Je geeft vorm aan het securitybeleid OT van de gemeente Haarlem. Dit doe je samen met onze ander Information Security Officer (ISO), de Chief Information Security Officer (CISO), het information security team en de informatiemanagers.
  • Je geeft advies aan en ondersteunt afdelingsmanagement over security gerelateerde zaken door het uitvoeren van risicoanalyses en het opstellen van beveiligingsplannen als onderdeel voor OT oplossingen.
  • Je geeft advies aan en ondersteunt projectleiders en opdrachtgevers over security gerelateerde zaken door het uitvoeren van risicoanalyses en het opstellen van beveiligingsplannen voor ICT gerelateerde projecten met name voor OT.
  • Je controleert en beoordeeld de naleving van het gemeentelijke beleid en de wettelijke voorschriften op het gebied van security.
  • Je werkt op organisatieniveau en bent verantwoordelijk voor het bewaken van de algemene beveiliging van informatie, systemen en infrastructuren. Je voert op regelmatige basis tests, audits en risk assessments uit. Verder toon je initiatief als je zaken ziet die verbeterd moeten worden.
  • Je plant, coördineert en implementeert samen met het information security team en de verantwoordelijke beheersorganisatie, de beveiligingsmaatregelen van de informatie systemen om de toegang tot data te reguleren en te voorkomen dat ongeautoriseerde modificaties, dataverlies en het uitlekken van informatie plaatsvindt.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 24 - 36 uur per week. Als externe kandidaat start je met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt tussen de €3944 (schaal 10A) en €5725 (schaal 11) bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Je werkzaamheden en verantwoordelijkheden worden afgestemd op je ervaring en opleiding.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Herken jij jezelf al?

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van security, informatietechnologie of een vergelijkbare studie.
  • Minimaal 2 jaar ervaring als Security Officier.
  • Kennis van en ervaring met de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO), de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ISO 27001.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en je hebt het vermogen om goed te kunnen samenwerken en te kunnen functioneren binnen een team.
  • Je hebt een proactieve werkhouding, een hoog verantwoordelijkheidsgevoel en een stevig incasseringsvermogen. 
  • Je hebt sterk analytisch vermogen en je werkt zorgvuldig en nauwkeurig.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij afdeling Interne Dienstverlening maken we impact. 

De afdeling Interne Dienstverlening bestaat uit drie multidisciplinaire teams van adviseurs waarin Financieel en Informatiemanagement advies wordt verleent aan de interne organisatie. Onze adviseurs hebben kennis van de business en zijn het aanspreekpunt van de afdelingsmanagers in de organisatie. De afdeling ID adviseert, ondersteunt, ontzorgt en schakelt zo nodig specialisten uit de andere ondersteunende afdeling in. Wij leveren maatwerk, verrijken en analyseren managementinformatie. De afdeling ID is de schakel tussen de verschillende afdelingen en daarmee overzien wij de gehele organisatie.

Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 15-04-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Mettien Ibrahim via mibrahim@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!