Klachtencoördinator

Medewerkers in overleg

Over de vacature

Uren per week
24 - 32
Maandsalaris
€ 3167 - € 4537
Niveau
HBO
Functiecategorie
Burger- en Publiekzaken
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
29-06-2025

Dit ga je doen

  • Jij zet de binnengekomen klachten uit op de afdeling waar ze behandeld moeten worden en bewaakt de afhandelingstermijnen.
  • Je bent gemeente breed aanspreekpunt voor de klachten op het gebied van processen, procedures en handelswijzen.
  • Jij bent het aanspreekpunt van de gemeente voor alle informatieverzoeken op basis van de Wet Open Overheid.
  • Met betrekking tot de klachten van het Klantcontactcentrum (KCC) in het bijzonder; deze registreer je, je zet ze uit voor onderzoek, je handelt ze af en analyseert de oorzaak en opvolging periodiek.
  • Naar aanleiding van opgehaalde feedback van het klanttevredenheidsonderzoek, de klachten en de informatieverzoeken werk je mee aan verzoeken om analyse en advies.
  • Je neemt actief deel aan de organisatie van de verkiezingen op operationeel niveau.

Dit krijg je ervoor terug

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een dienstverband voor 24 uur tot 32 uur per week. De dagen zijn deels bespreekbaar; de vrijdag als werkdag staat vast. Ook hybride werken is bespreekbaar waarbij het uitgangspunt is dat je 50% van de tijd op kantoor aan het werk bent. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.537 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen met een deelbetaling vanuit het IKB. Of je kunt het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Naast je salaris bieden we je graag nog meer: flexibele werktijden en hybride werkplekken, waarbij je kunt rekenen op goede faciliteiten om thuiswerken mogelijk te maken (laptop, telefoon).
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij gemeente Haarlem werken we met een grote diversiteit aan mensen. Divers in cultuur, leeftijd, geaardheid, geslacht, mentale en fysieke gesteldheid en geloof. We willen de kracht van diversiteit en talenten van medewerkers benutten om op alle vlakken goede resultaten te behalen voor de inwoners van Haarlem en Zandvoort en een plek creëren waar iedereen zich thuis voelt.  

Herken jij jezelf al?

  • Een collega die zelfstandig kan werken en goed in teamverband opereert, met gevoel voor humor en relativeringsvermogen.
  • Je hebt minimaal een hbo diploma.
  • Je kunt goed met tegengestelde belangen omgaan.
  • Je staat stevig in je schoenen en bent adviesvaardig.
  • Je pakt je rol als mediator en kunt de-escalerend optreden.
  • Je kan jezelf uitstekend verwoorden, zowel in woord als geschrift.
  • Kennis en ervaring in het communiceren op B1-niveau is een pré.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling KCC maken we impact. De afdeling Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente Haarlem en de gemeente Zandvoort is hét loket voor inwoners, bezoekers en bedrijven. Vanuit de gedachte van één loket geven wij snel & efficiënt antwoorden op telefonische vragen, e-mails en meldingen. Ook levert het KCC alle producten en diensten van het werkveld Burgerzaken. Waar nodig helpen we inwoners, bezoekers en bedrijven verder op weg in onze eigen gemeentelijke organisatie.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 29 juni via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Nicolette Zuiderduijn via nzuiderduijn@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!