Klantmanager Dak- en Thuislozen

Over de vacature
Dit ga je doen
- Je beslist op aanvragen voor levensonderhoud voor burgers van het team Haarlem Centrum, waar ook de dak- en thuislozen plus de inwoners uit de gemeente Zandvoort onder vallen.
- Je beheert hiervoor je eigen caseload. Je werkt vanuit de gedachte van de Omgekeerde Toets. Je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, verwerkt beëindigingen, mutaties en beoordeelt en besluit over maatregelen en boetes.
- Daarnaast beoordeel je de participatiemogelijkheden van de klant en bepaal je samen met de klant de te ondernemen stappen richting betaalde arbeid of participatie.
- Je zoekt actief de samenwerking binnen de eigen organisatie en met samenwerkingspartners binnen de regio.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Externe kandidaten starten met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.811 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Let op, je start in eerste instantie in de aanloopschaal 8. Na het afronden van de opleiding en na volledig vak-volwassen te zijn wordt dit omgezet naar schaal 9. Voor dit gehele traject staat plusminus 1 jaar.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Een enthousiaste, proactieve en flexibele collega.
- Een open visie en het herkennen van multiproblematiek (verslaving/psychische problemen). We lezen graag jouw affiniteit met dak- en thuislozen terug in je brief.
- Werkervaring met deze doelgroep is een pre. Werkervaring als klantmanager op rechtmatigheid en/of doelmatigheid is een pre.
- Je bent doortastend, weet duidelijkheid te combineren met hartelijkheid en je communiceert gemakkelijk met mensen met uiteenlopende achtergronden. Hen helpen geeft je energie. Tegelijkertijd ga je ook een pittig gesprek niet uit de weg.
- Je beschikt over een hbo diploma. Je draait piketdiensten tijdens kantoortijden.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij afdeling Werk en Inkomen maken we impact. Je komt te werken in het team West Spaarne van de afdeling Werk en Inkomen. Dit team bestaat uit 12 enthousiaste collega’s. Je werkt nauw samen met de collega’s van andere teams en afdelingen binnen het sociaal domein, met onze partners Buurts en Samen Zandvoort, reintegratiepartners en het netwerk in stad en dorp. Gezamenlijk maken wij ons sterk voor de bestaanszekerheid van onze inwoners
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 30-04-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Francisca Snijder via mail frsnijder@haarlem.nl
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De reactietermijn kan aangepast worden indien wij voldoende kandidaten hebben voor deze functie.
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!