Klantmanager Sociaal Wijkteam

Over de vacature
Dit ga je doen
Voor verschillende wijkteams in Haarlem zijn wij op zoek naar een klantmanager voor het sociaal wijkteam. Je bent onderdeel van een zelf organiserend wijkteam vanuit de Haarlemse coöperatie Buurts.
- Je werkt als generalist en zet je expertise van Werk en inkomen in.
- Met de inwoner en evt. andere betrokkene (formeel en informeel) verken je de vraag, de situatie en de mogelijke oplossingen. Je ondersteunt de inwoner zo kort als kan en zo lang als nodig is.
- Je stimuleert en versterkt de verbinding van de inwoner met zijn netwerk en leidt actief toe naar (collectief) aanbod ter ondersteuning van duurzame oplossingen.
- Je draagt bij aan de collectiveringsactiviteiten van je team, zoals initiëren van en toe leiden naar collectieve activiteiten/initiatieven in de wijk. Netwerken en het onderzoeken van mogelijkheden in de wijk is een onderdeel van je werk.
- Je werkt zowel op locatie maar bent ook werkzaam buiten de deur, o.a. voor huisbezoeken.
- Je bent in contact met je collega’s van Werk en Inkomen, van de gemeente Haarlem. Je zorgt voor versterking van de samenwerking.
- Je deelt inhoudelijke kennis over Werk en inkomen met jouw collega’s van het wijkteam en neemt hen mee in de ontwikkelingen die spelen binnen de afdeling werk en inkomen van de gemeente Haarlem.
- Je wisselt vakinhoudelijke kennis en ontwikkelingen uit met jouw collega’s van Werk & Inkomen over de ontwikkelingen en binnen het sociaal wijkteam.
Dit krijg je ervoor terug
- Een dienstverband voor 36 uur per week. Hiervan werk je 32 uur in de wijkteam(s) en vervul je 4 uur taken binnen de afdeling Werk en Inkomen. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt minimaal € 3.113 per maand (schaal 8) en maximaal € 4.908,- bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Een afgeronde hbo-opleiding en minimaal 1 jaar werkervaring als klantmanager werk en inkomen zijn vereist. Dat betekent werkervaring met de Participatiewet, minimabeleid, participeren en re-integreren.
- Je hebt ervaring en affiniteit in het werken met mensen met diverse culturele achtergronden.
- Je kunt open en oordeelsvrij luisteren en je stelt vragen die de ander in beweging brengen.
- Je hebt lef, creëert maatwerk met creatieve oplossingen en interventies die ook buiten de gebaande paden kunnen liggen; je hebt overtuigingskracht en neemt verantwoordelijkheid om te doen wat nodig is. Je hebt daarbij een lange adem, maar kunt ook loslaten.
- Je bent in staat om te verbinden en het zelf oplossend vermogen van de inwoner te activeren.
- Je bent een echte duizendpoot en vind het leuk om inwoners te helpen op diverse leefgebieden.
Dit zijn wij
De werkzaamheden van de Wijkteams worden uitgevoerd door de Haarlemse zorg coöperatie Buurts. Je valt organisatorisch en hiërarchisch onder de afdeling Werk en Inkomen van de Gemeente Haarlem. De dagelijkse aansturing ligt bij de teammanagers van de wijkteams.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren op deze vacature kan t/m 31 juli 2025 via www.haarlem.nl/werken-bij-degemeente-haarlem.
Voor meer informatie over de werkzaamheden kun je contact opnemen met Martin Bommel,Teamleider Buurts, 0642645113 of Felicia Jiawan, senior Werk & Inkomen, 06-34352199.