Klantmanager voor het Sociaal Wijkteam
Over de vacature
Wat ga je doen?
Binnen de Wijkteams Boerhaavewijk en Europawijk/Meerwijk ben je onderdeel van een zelf organiserend wijkteam vanuit de Haarlemse coöperatie Buurts. Je werkt als generalist en zet je expertise over Werk en inkomen in.
- Samen met de inwoner en andere betrokkenen (informeel en formeel) verken je integraal de vraag c.q. situatie, mogelijke oplossingen en ondersteun je de inwoner zo kort als kan en zo lang als nodig. Je stimuleert en versterkt hierbij de verbinding van de inwoner met zijn netwerk en leidt actief toe naar (collectief) aanbod ter ondersteuning van duurzame oplossingen.
- Je draagt bij aan de collectiveringsactiviteiten van je team, zoals initiëren van en toe leiden naar collectieve activiteiten/initiatieven in de wijk. Netwerken en het onderzoeken van mogelijkheden in de wijk is een onderdeel van je werk.
- Je onderhoudt contact met je collega’s van het team Werk en Inkomen, wisselt vakinhoudelijke kennis en ontwikkelingen uit en zorgt voor versterking van de samenwerking.
- Je deelt inhoudelijke kennis over Werk en inkomen met jouw collega’s en neemt hen mee in de ontwikkelingen.
Wat krijg jij van ons?
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 28 uur per week. Hiervan werk je 24 uur in de wijkteams en vervul je 4 uur taken binnen de afdeling Werk en Inkomen. Je werkt 16 uur voor het wijkteam Boerhaavewijk en 8 uur voor het wijkteam Europawijk/Molenwijk. Externe kandidaten starten met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt minimaal € 3014 bruto per maand (schaal 8) en maximaal € 4752 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Je krijgt een mobiele telefoon en een laptop of tablet. Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
- Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Wie ben jij?
- Een afgeronde hbo-opleiding en minimaal 1 jaar werkervaring als klantmanager werk en inkomen zijn vereist. Dat betekent werkervaring met de Participatiewet, minimabeleid, participeren en re-integreren.
- Je hebt ervaring en affiniteit in het werken met mensen met diverse culturele achtergronden.
- Je kunt open en oordeelsvrij luisteren en je stelt vragen die de ander in beweging brengen.
- Je hebt lef, creëert maatwerk met creatieve oplossingen en interventies die ook buiten de gebaande paden kunnen liggen; je hebt overtuigingskracht en neemt verantwoordelijkheid om te doen wat nodig is. Je hebt daarbij een lange adem, maar kunt ook loslaten.
- Je bent in staat om te verbinden en het zelf oplossend vermogen van de inwoner te activeren.
Wie zijn wij?
De werkzaamheden van de Wijkteams worden uitgevoerd door de Haarlemse zorg coöperatie Buurts. Je valt organisatorisch en hiërarchisch onder de afdeling Werk en Inkomen van de Gemeente Haarlem. De dagelijkse aansturing ligt bij de teammanagers van de wijkteams.
Enthousiast geworden?
Solliciteren kan tot en met 6 december 2024 via onderstaande button. Voor meer informatie over de werkzaamheden kun je contact opnemen met Martin Bommel, Teamleider Buurts, via telefoonnummer: 06-42645113. Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!