Klantmanager voor het Wijkteam

Afdeling Maatschappelijke Ondersteuning

Over de vacature

Uren per week
28 - 32
Maandsalaris
€ 3317 - € 4752
Niveau
HBO
Functiecategorie
Sociaal | Maatschappelijk
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
17-05-2024

Wat ga je doen?

Je werkt als generalist en als specialist. Als generalist ben je betrokken bij ondersteuningsvragen van inwoners op alle levensdomeinen en ga je outreachend af op en op zoek naar signalen. Als specialist zorg je ervoor dat je jouw kennis als Klantmanager toepast in verschillende contexten en vraagstukken, zowel naar inwoners toe als naar samenwerkingspartners.

Verder:

  • Samen met de inwoner en andere betrokkenen (informeel en formeel) verken je integraal de vraag, situatie en mogelijke oplossingen. Je stimuleert en versterkt hierbij de verbinding van de inwoner met zijn netwerk en leidt actief toe naar (collectief) aanbod ter ondersteuning van duurzame oplossingen.
  • Je draagt bij aan de collectiveringsactiviteiten van je team, zoals initiëren van en toe leiden naar collectieve activiteiten/initiatieven in de wijk. Netwerken en het onderzoeken van mogelijkheden in de wijk is een onderdeel van je werk.
  • Je onderhoudt contact met je collega’s van het team Werk en Inkomen, wisselt vakinhoudelijke kennis en ontwikkelingen uit en zorgt voor versterking van de samenwerking.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 28 - 32 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.752 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeenten Haarlem en Zandvoort willen wij de kracht aan diversiteit en verschillende talenten waarderen, omarmen en benutten. Een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Zodat wij op alle vlakken goede resultaten behalen voor onze inwoners.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.

Wie ben jij?

  • Een afgeronde HBO-opleiding en minimaal 1 jaar werkervaring als klantmanager werk en inkomen zijn vereist. Dat betekent werkervaring met de Participatiewet, minimabeleid, participeren en re-integreren.
  • Je kunt open en oordeelsvrij luisteren en je stelt vragen die de ander in beweging brengen.
  • Je hebt of ontwikkelt kennis van de methodieken die bij Buurts worden gebruikt, zoals oplossingsgericht werken en je maakt er gebruik van.
  • Je bent reflectief, ontwikkelingsgericht en je kunt goed functioneren in een steeds veranderende omgeving.

Wie zijn wij?

De werkzaamheden van het Wijkteam (in wijkteam Centrum) worden uitgevoerd door de Haarlemse zorg coöperatie Buurts.
Je valt organisatorisch en hiërarchisch onder de afdeling Werk en Inkomen van de Gemeente Haarlem. De dagelijkse aansturing ligt bij de teammanager van het Wijkteam.

De verdeling is in deze functie dat je 4 uur per week werkt voor de afdeling werk en inkomen van de gemeente Haarlem/Zandvoort en de rest van de uren bij Buurts (bijvoorbeeld: bij een dienstverband van 32 uur per week, werk je 28 uur bij Buurts en 4 uur bij de afdeling Werk en inkomen).

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 17-05-2024 via onderstaande button. Voor meer informatie over de werkzaamheden kun je contact opnemen met Anita Smit, Teamleider Buurts, via asmit@buurts.nl  of telefoonnummer: 06 59984104 of Rob Corzilius via rcorzilius@haarlem.nl of 06 42654725.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!