Medewerker communicatie

Over de vacature
Dit ga je doen
Als communicatiemedewerker zorg je er samen met ons team van interne communicatie van de afdeling Bestuur en Communicatie voor dat de collega’s van Haarlem en Zandvoort hun werk goed en met plezier kunnen doen. Je werkt samen met de communicatieadviseurs aan effectieve communicatie voor en door collega’s. Dat doe je vanuit onze integrale visie op interne communicatie. Op die manier draag je bij aan het realiseren van de ambities en doelstellingen van de organisatie. Op de afdeling krijg je de kans om kennis te maken met de verschillende aspecten van interne communicatie binnen de gemeente en de ruimte om jezelf te ontwikkelen binnen het vakgebied.
- Je ondersteunt en werkt samen met de communicatieadviseurs aan projecten voor verschillende opdrachtgevers binnen de organisatie.
- Je werkt zelfstandig aan kleine projecten en interne campagnes.
- Je schrijft en redigeert nieuwsberichten en draagt bij aan de coördinatie van het dagelijks interne organisatienieuws.
- Je denkt mee over en laat aansprekende communicatiemiddelen ontwikkelen, zoals filmpjes, flyers en events.
- Je evalueert de resultaten van de middelen en maakt rapportages om acties te kunnen bijstellen en doelen te bereiken.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.811 bruto per maand (schaal 9) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Je bent proactief en gaat een uitdaging niet uit de weg. Je hebt gevoel voor beeld en taal. Je bent creatief, je hebt een vlotte pen en je vindt het leuk om lastige teksten te herschrijven naar begrijpelijke taal.
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van communicatie.
- Je kunt je goed inleven in verschillende doelgroepen en wat ze belangrijk vinden.
- Je hebt kennis van en bent vaardig met (digitale) communicatiemiddelen.
- Je komt met creatieve ideeën om collega’s te bereiken en kunt deze zelfstandig uitvoeren.
- Onze organisatiewaarden zijn betrokken, gedreven en open. Deze waarden beschrijven wie we zijn als medewerkers, als organisatie. Jij sluit hierbij aan, doordat je nieuwsgierig bent en zorgt voor samenhang, je daadkrachtig handelt, eigenaarschap toont en werkt vanuit ‘ja, mits’ en doordat je luistert en benaderbaar bent.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Bestuur en Communicatie maken we impact. De afdeling Bestuur en Communicatie is de schakel tussen het bestuur, inwoners en ambtenaren. Zij helpen bestuurders en de organisatie om het gesprek aan te gaan met de Haarlemmers en Zandvoorters én denken mee over hoe informatie op de juiste manier en op het juiste moment bij inwoners komt. De medewerkers op deze afdeling zijn de oren en ogen voor het bestuur en de ambtelijke organisatie. Zij signaleren als eerste wat de behoeften zijn van bewoners, ondernemers en collega's, waar de weerstand zit en waar de kansen liggen. En dat alles in begrijpelijke taal.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 21-06-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Suzanne Barnhoorn-Bakker via sbarnhoornbakker@haarlem.nl
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!