Planeconoom

Medewerkers gemeenten Haarlem en Zandvoort

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 4760 - € 6594
Niveau
WO
Functiecategorie
Financieel | Economisch | Control
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
19-10-2025

Dit ga je doen

Haarlem heeft de ambitie om tot en met 2025 10.000 woningen toe te voegen, voornamelijk binnenstedelijk in zeven ontwikkelzones. Zandvoort heeft een ontwikkelopgave van 630 woningen. De gemeente probeert vanuit verschillende rollen de woningbouw vorm te geven, afhankelijk van grondposities en ontwikkelstrategie. Jij brengt financiële kennis en expertise van gebiedsontwikkeling mee en inzicht in de financiële belangen van betrokken partijen.

  • Binnen de projecten ben je de financiële rechterhand van de projectmanager en adviseer je over de financiële en programmatische voortgang van projecten.
  • Je bent onderdeel van één of meerdere multidisciplinaire projectteams en stelt vanuit jouw rol onder andere grondexploitatieberekeningen, exploitatieplannen, haalbaarheidsstudies, businesscases en risicoanalyses op.
  • Je bent betrokken bij onderhandelingen met marktpartijen en/of publieke partijen over anterieure overeenkomsten en gronduitgiftes. Je stelt, mede in samenspraak met gronduitgevers en projectmanagers, de financiële strategie en de contractvorming bij gebieds- en vastgoedontwikkelingen op. Je analyseert afwijkingen en adviseert en informeert opdrachtgevers.
  • Je hebt een actieve rol wat betreft de verantwoording over de gebiedsontwikkelingen, onder andere door middel van periodieke rapportages aan de directie, het college van B&W en de gemeenteraad.
  • Bij complexe(re) opgaven werk je samen met je collega planeconomen.
  • Je ontwikkelt mede de werkwijze en het instrumentarium van de planeconomen en je zorgt voor kennisontwikkeling en -deling binnen je vakgebied. Je staat je collega’s met raad en daad bij en durft over de grenzen van je eigen vakgebied kijken.

Dit krijg je ervoor terug

Wij waarderen, omarmen en benutten de verschillen en talenten van mensen. Wij bieden een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Daar maken wij ons hard voor. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.

  • Voor jouw persoonlijke groei en vitaliteit bieden tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen om lichamelijk en mentaal fit te blijven en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.594 bruto per maand (schaal 11A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Per 1 oktober 2025 volgt er een CAO verhoging van 1,5%.  
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt. 
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.

Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten.

Herken jij jezelf al?

  • Je hebt kennis van grond- en vastgoedexploitaties. Je hebt een neus voor kansen en risico’s en weet op inhoud te verbinden.
  • Je voelt je thuis in een organisatie die regie pakt waar nodig en faciliteert waar kan. Je kent de taal en mindset van investeerders en vastgoedontwikkelaars en bent in staat dit te vertalen naar financiële strategie en samenwerking.
  • Je bent een resultaatgerichte teamspeler die door je enthousiasme met anderen resultaten bereikt. Je bent prettig assertief.
  • Je hebt een WO werk- en denkniveau en een relevante opleiding in de richting van bijvoorbeeld Planologie, Sociale Geografie of Economie.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van planeconomie in complexe projecten en omgeving.

Dit zijn wij

Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Programma en Gebiedsmanagement maken we impact. Planeconomie maakt onderdeel uit van het team Strategie en Regionale Samenwerking. Dit team bestaat uit ongeveer 20 professionals die samen werken aan de strategische opgaven van beide gemeenten. Deze afdeling werkt in opdracht van bestuur en directie aan belangrijke en complexe opgaven voor de gemeente Haarlem en Zandvoort. Deze opgaven zijn vaak domein breed en afdeling overstijgend. Actuele programma’s zijn bijvoorbeeld versnelling van de woningbouw, duurzaamheid, transformatie sociaal domein, hybride werken en nachtcultuur.

Net zo enthousiast als wij?

Solliciteren kan tot en met 19-10-2025 via onderstaande button. Meer weten? Bel of app gerust met Kjell van den Berg via kvandenberg@haarlem.nl of 0618354930.

Je hoort zo spoedig mogelijk of je wordt uitgenodigd.Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!