Planoloog

Omgevingsbeleid medewerkers voor bouwput

Over de vacature

Uren per week
32 - 36
Maandsalaris
€ 3944 - € 5691
Niveau
WO
Functiecategorie
Ruimtelijke Ontwikkeling | Wonen
Dienstverband
Vast
Reageren kan tot en met
01-01-2025

Wat ga je doen?

Je krijgt de kans om actief bij te dragen aan de ruimtelijke ontwikkeling van Haarlem. Een stad en dorp vol van geschiedenis, maar ook in het nu. Heel belangrijk is dat Haarlem een stad blijft die ook in de toekomst voor iedereen is, om te wonen en werken, recreëren. Hoe versterken we samenhang en benutten de verscheidenheid wat de stad voor velen zo aantrekkelijk maakt in de metropoolregio en metropolitane landschap. Dat vraagt dat we vooruit kijken op alle terreinen die horen bij een stad en richting geven aan de transities en het veranderende klimaat.
We zoeken iemand die wil ervoor zorgt dat plannen niet alleen op papier goed uitzien, maar ook in de praktijk werkbaar zijn. Haarlem werkt gebiedsgericht. Voor één van de stadsdelen ben jij eerste aanspreekpunt voor de ruimtelijke vraagstukken die er spelen. We horen graag waar jouw affiniteit ligt binnen de ruimtelijke ordening – zoals mobiliteit, duurzaamheid of aan welke maatschappelijke transities je graag bouwt. Zodat je naast je integratorrol van het gebied ook stedelijk en binnen het team van planologen een sparringpartner bent / adviesrol kan innemen.
Haarlem en Zandvoort groeien de komende jaren met duizenden woningen. Wij zien dit als een kans Haarlem en Zandvoort duurzamer, mooier, gezonder, leefbaarder en beter bereikbaar te maken. Hier maken wij ons als team op dagelijkse basis hard voor. Door de schaarse ruimte, het belang van Haarlem als erfgoedstad en de verscheidenheid aan claims, is dit een gigantische uitdaging. Hier kunnen we jouw hulp bij gebruiken!

  • Je doet analyses, onderzoek en maakt beleid en levert zo een bijdrage aan actuele Haarlemse ruimtelijke thema’s, zoals (ruimtelijke) visievorming, woningbouwopgave en energietransitie.
  • Je werkt nauw samen met andere vakgenoten, zoals stedenbouwkundigen en milieuadviseurs, aan de maatschappelijke transities en bestuurlijke ambities van uit de Omgevingsvisie.
  • Je maakt onderdeel uit van verschillende teams die integrale ruimtelijke visies maakt op project- of gebiedsniveau en op stads breed niveau de omgevingsvisie.
  • Je bent verantwoordelijk voor gedegen onderbouwde en goed afgewogen ruimtelijke adviezen. Je neemt de leiding bij advisering over integrale planologische vraagstukken. In jouw integrale advisering zijn adviezen van experts en onderzoeksresultaten verwerkt.
  • Je bent geïnteresseerd in aanpalende vakgebieden als wonen, economie of milieu, zodat je de rol van bruggenbouwer goed kunt vervullen.

Wat krijg jij van ons?

  • Een dynamische baan voor 32-36 uur per week waarin je alle kans krijgt om je affiniteit voor Haarlem verder te ontwikkelen en uit te dragen.
  • Een leuk, jong, ambitieus, flexibel team dat samenwerking tussen verschillende disciplines belangrijk vindt.
  • Een veranderende maatschappelijke context in functioneren en samenwerken vraagt om nieuwe werkwijzen. Je krijgt ruimte om zelf bij te dragen aan deze veranderende opgaven. Je mag ideeën uitproberen en je wordt gecoacht om vakkennis toe te passen in een bestuurlijke context. Samenwerken en leren met trainees behoort ook tot de mogelijkheden.
  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.691 bruto per maand (schaal 10A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

  • Een collega met affiniteit met ruimtelijke advisering en bestuurlijke processen en een goed ontwikkeld analytisch probleemoplossend vermogen. Je kunt beleidsmatig en strategisch handelen en je hebt een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Op het persoonlijke vlak ben je betrokken en collegiaal. Daarnaast ben je enthousiast en gericht op samenwerking en resultaat.
  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding met minimaal 3 jaar werkervaring, bij voorkeur bij de lokale overheid.
  • In jouw rol ben je in staat zelfstandig te werken, leiding te nemen maar ook om in een team jouw bijdrage te leveren. Je hebt goede communicatieve vaardigheden om een netwerk met andere afdelingen, procesmanagers, het bestuur en externe partijen op te bouwen.

Wie zijn wij?

Binnen de afdeling Omgevingsbeleid wordt de deskundigheid op het gebied van de ruimte en leefomgeving-kwaliteit gebundeld. De afdeling bestaat uit 50 fte. Onze stedenbouwkundigen, landschapsarchitecten, planologen, ruimtelijk ordeningsjuristen, erfgoeddeskundigen en de beleidsmedewerkers omgevingskwaliteit werken aan een duurzame toekomst voor de stad vanuit de overtuiging dat een gezonde en mooie omgeving mensen gelukkiger maakt.

Enthousiast geworden?

Wil jij de toekomst van Haarlem en Zandvoort vormgeven? Gaat jouw hart sneller kloppen van deze complexe opgave? Dan zijn we misschien op zoek naar jou!
Wij zijn op zoek naar mensen die ons team kunnen versterken om samen de toekomstige contouren te bepalen.

Solliciteren kan tot en met 5 januari 2025.
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Anne Pauline Huizinga, teammanager via mail: aphuizinga@haarlem.nl

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
Een eerste en tweede gesprek is op kantoor, gevolgd door een arbeidsvoorwaardengesprek via MS-Teams.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!