Public Affairs adviseur Europa en Internationale en Regionale samenwerking

Haarlem

Over de vacature

Uren per week
27
Maandsalaris
€ 5631 - € 7417
Niveau
WO
Functiecategorie
Bestuurlijk
Dienstverband
Tijdelijk
Reageren kan tot en met
27-10-2024

Wat ga je doen?

  • Je draagt bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het Public Affairs plan Europa en weet dit te vertalen in concrete acties.
  • Je bent een spin-in-het-web tussen de Europese ontwikkelingen en samenwerkingen, interne vakcollega’s, en relevante regionale, nationale en Europese netwerken en stakeholders.
  • Je vervult een actieve rol richting het college van B&W, directie en de ambtelijke organisatie als het gaat over (advisering op, en begeleiding van) Europese en internationale activiteiten van Haarlem, samenwerkingen, representaties e.a. Dit doe je in afstemming met relevante collega’s en externe stakeholdersop basis van het bestuurlijk vastgestelde Public Affairs plan Europa/ afwegingskader internationaal.
  • Je bouwt samen met collega's verder aan een relevant EU-netwerk voor Haarlem.
  • Je coördineert interne afstemming over de strategische inzet binnen Europa en regio en organiseert hiervoor een passende werkwijze.
  • Je werkt mee aan de brede PA inzet van Haarlem en werkt hierbij nauw samen met de PA collega's regio/Rijk en het subsidiebureau.
  • Je onderhoudt nauw contact met de inhoudelijke vakafdelingen en attendeert hen over (internationale) ontwikkelingen en kansen en vice versa.
  • Je coördineert de activiteiten die de kennis, kunde en het eigenaarschap voor Europa binnen de organisatie vergroten.
  • Je adviseert, samen met het team subsidieverwerving en het kernteam Europa, de vakafdeling over het wel of niet indienen van subsidieaanvragen.
  • Je werkt actief mee aan de Pilot MRA Brussel (vaste afvaardiging MRA in Brussel). Je onderhoudt formeel en informeel contact met EU-contactpersonen binnen de Metropoolregio Amsterdam en de MRA-representatie in Brussel. Dit doe je in nauwe afstemming met Public Affairs en de coördinator Europa.
  • Je werkt op verschillende dossiers samen met EU-contactpersonen van andere gemeenten, van de G40/ VNG/ provincie/ Europa.
  • Je onderhoudt informeel en formeel contact met relevante ministeries waaronder met het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Wat krijg jij van ons?

  • Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
  • Een arbeidsovereenkomst voor 27 uur per week. Je start met een jaarcontract dat wij na een jaar graag verlengen met een jaar. In de loop van het tweede jaar wordt duidelijk of de functie gecontinueerd wordt.
  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 7.417 bruto per maand (schaal 13) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
  • Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
  • Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
  • Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
  • Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
  • Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. 

Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten

Wie ben jij?

Je bent een creatieve, stevige en strategisch adviseur met een neus voor kansen. Je bent resultaatgericht en een doener. Met je enthousiasme en humor weet je mensen te overtuigen en mee te krijgen. Je hebt lef, bent proactief, stressbestendig en passend eigenwijs. Je beschikt over oplossend- en de-escalerend vermogen en je voelt je in een politieke en ambtelijke omgeving als een vis in het water.

  • Je hebt een WO werk- en denkniveau, een brede, aantoonbare maatschappelijke interesse en hebt een sterk analytisch en strategisch vermogen.
  • Je hebt ervaring met (Europese) samenwerkingsverbanden.
  • Je hebt affiniteit met het werk van Europese instellingen en Public Affairs.
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een complexe organisatie.
  • Je hebt een goede beheersing van de Engelse taal.
  • Je bent bereid regelmatig op andere locaties dan in Haarlem te werken.

Wie zijn wij?

De afdeling Programma en Gebiedsmanagement werkt in opdracht van bestuur en directie en richt zich op belangrijke en complexe opgaven. Deze maatschappelijke opgaven zijn domein breed en afdeling overstijgend. Actuele programma’s zijn bijvoorbeeld versnelling van de woningbouw, duurzaamheid, transformatie sociaal domein, hybride werken en nachtcultuur.
Het team Strategie en regionale samenwerking zet zich in voor een sterker strategisch vermogen van de organisatie over de domeinen heen, effectieve belangenbehartiging en lobby voor Haarlem en Zandvoort, en goede regionale, nationale en internationale samenwerking. Daarnaast worden uiteenlopende actuele onderwerpen/thema’s gecoördineerd en opgepakt door het team.

Enthousiast geworden?

Solliciteren kan tot en met 27-10-2024 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Kjell van den Berg via kvandenberg@haarlem.nl of 0618354930.

Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl

De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.

Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!