Senior integraal handhaver

Over de vacature
Dit ga je doen
- Je bent samen met jouw collega’s verantwoordelijk voor de leefbaarheid en de aanpak van overlast in Haarlem. Je bent hiervoor het visitekaartje en aanspreekpunt voor inwoners, ondernemers, interne en externe (keten)partners.
- Je werkt samen met de coördinator handhaving en hebt een actieve voortrekkersrol bij handhaving in het gebied Centrum, de handhavingsthema’s en coaching van medewerkers.
- Je adviseert, begeleidt en coacht jouw handhavers op inhoud, kwaliteit en gedrag en adviseert de coördinator en teammanager handhaving ten behoeve van personeelsgesprekken.
- Je hebt affiniteit en ervaring met het toezicht en adviseren op de handhavingsthema’s overlast gevende personen en horeca.
- Je werkt pro actief samen met jouw collega coördinatoren en senioren die werkzaam zijn in Haarlem en Zandvoort aan de doorontwikkeling van het handhavingsteam.
- Je werkzaamheden voer je voor ongeveer 80% in uniform op straat uit en voor 20% in uniform op kantoor.
- Je geeft uitvoering aan het behalen van de gestelde doelen van het actieprogramma Veiligheid en uitvoeringsprogramma Handhaving en rapporteert over de voortgang.
- Je voert toezichthoudende en handhavende taken uit gericht op leefbaarheid en overlast, zowel thema- (alle aspecten binnen domein 1) als wijkgericht.
- Je wordt als senior handhaver ingezet bij evenementen zoals de Kerstmarkt, Haarlem Jazz, Bevrijdingspop en uiteraard de Formule1.
- Je werkt onregelmatige diensten, inclusief avonddiensten, weekenden, zo nu en dan ook nachtdiensten, en zon- en feestdagen.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 4.297 bruto per maand (schaal 8) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Je krijgt energie van het doorontwikkelen van een handhavingsteam, neemt graag het voortouw en stelt anderen in staat om het beste uit zichzelf te halen.
- Je staat sterk in je schoenen, hebt overtuigingskracht en weet de juiste prioriteiten te stellen. Je weet goed overzicht te houden op de dagelijkse werkstromen.
- Je bent integer en hebt een goed gevoel voor ambtelijke verhoudingen en het politieke krachtveld in Haarlem.
- Zelfreflectie staat hoog bij jou op de agenda en daarnaast kun je diverse coachvaardigheden toepassen.
- Je hebt aantoonbare werkervaring in de handhaving en/of veiligheidsprocessen en in coaching van medewerkers in de uitvoering.
- Je hebt ervaring in het opstellen van schriftelijke adviezen.
- Je hebt een mbo 4 werk- en denkniveau en minimaal 3 jaar werkervaring in de handhaving (fiscaal, Mulder, APV) in de openbare ruimte. Ervaring als handhaver en in het bezit zijn van een specialisatie module is een pre.
- Je bezit een geldig rijbewijs B en bent in het bezit van een geldig BOA-diploma. Een geldige RTGB 4 certificering.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Veiligheid en Handhaving maken we impact. Binnen deze afdeling worden alle aspecten van veiligheid en handhaving van de openbare omgeving samengebracht. We zijn er voor iedereen die er woont, werkt en verblijft. We creëren een plek waar iedereen zich thuis voelt. Het team Handhaving houdt zich bezig met de diverse thema’s en wijkgerichte handhavingstaken in de openbare omgeving. Het handhavingsteam omvat een gemêleerde groep. Wij vinden een veilige werksfeer en humor belangrijk. Open en eerlijke communicatie staat voorop! Als senior handhaver heb jij een belangrijke rol hierbij en in het leefbaar en veilig houden van Haarlem en Zandvoort.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 10-07-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Peter Vogel via pvogel@haarlem.nl of via tel +31628834053.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!