Senior Onderzoeker
Over de vacature
Dit ga je doen
Je gaat aan de slag met de verschillende thema’s waar de gemeenten zich mee bezig houden. Je vertaalt vraagstukken van opdrachtgevers naar een onderzoek of advies, waarbij je ook gebruik maakt van de vele interne en externe data die beschikbaar zijn.
Jouw verantwoordelijkheden:
- Je voert kwantitatieve en soms ook kwalitatieve onderzoeken uit: van het ophalen van de informatiebehoefte, het maken een onderzoeksplan, het opstellen van vragenlijsten, het analyseren van data t/m het maken van inzichtelijke rapportages.
- Je coördineert grote onderzoeks- en monitoringprojecten
- Je adviseert over de inzet van onderzoek/monitoring en het meetbaar maken van beleid.
- Je denkt actief mee over het verbeteren van de werkprocessen, zoals prioritering van werkzaamheden.
- Je werkt samen met andere onderzoekers en adviseurs/experts op andere ‘dataterreinen’ binnen de afdeling.
- Voor de nodige innovaties haal je ook inspiratie van buiten de organisatie op.
Dit krijg je ervoor terug
Wij waarderen, omarmen en benutten de verschillen en talenten van mensen. Wij bieden een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Daar maken wij ons hard voor. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.308 bruto per maand (schaal 11) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Goede arbeidsvoorwaarden zoals vergoeding OV-reiskosten, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en een goede pensioenregeling bij het ABP. Lees hier meer over de CAO Gemeenten.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken.
Herken jij jezelf al?
- Een inspirerende collega met ruime ervaring in het opzetten en uitvoeren van onderzoek.
- Je hebt een afgeronde relevante academische opleiding.
- Je bent analytisch en hebt affiniteit met statistiek.
- Je kan werken met statistische software zoals SPSS of R.
- Je hebt ervaring met projectleiding dan wel het coördineren van onderzoeken.
- Je weet te verbinden door je communicatieve en sociale vaardigheden.
- Je spreekt en schrijft goed Nederlands en kan bondig en helder rapporteren.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Ook bij de afdeling I-ontwikkeling maken we impact.
De afdeling is verdeeld in vier teams: Changemanagement, Privacy & Security, Informatie- en Projectmanagement en Data-expertise. Bij ons team Data-expertise werken zo’n vijfentwintig professionals. Wij werken graag samen, leren van elkaar en streven ernaar zoveel mogelijk toegevoegde waarde te brengen naar de organisatie.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 06-01-2026 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Joris Paap via jpaap@haarlem.nl
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De eerste gesprekken zijn op 13 en 15 januari.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!