Senior Planner Veiligheid en Handhaving

Over de vacature
Dit ga je doen
Als Senior Planner ben je verantwoordelijk voor het strategisch en tactisch plannen van personeel binnen de uitvoeringsteams. Je speelt een sleutelrol in het optimaliseren van de inzet, het verbeteren van processen en het adviseren van het management over capaciteitsvraagstukken. Daarnaast begeleid je collega-planners en werk je nauw samen met coördinatoren en teamleiders.
- Je stelt samen met collega’s een jaarplanning op en maakt maandelijks een definitieve dienstplanning.
- Je coördineert en begeleidt collega-planners binnen het team.
- Je analyseert bezettingsdata en adviseert over personeelsinzet en roosterstrategieën.
- Je initieert verbetertrajecten in roostering en planningssystemen.
- Je fungeert als sparringpartner voor teamleiders, coördinatoren en HR.
- Je bewaakt compliance met wet- en regelgeving zoals de Arbeidstijdenwet en CAO-bepalingen.
Dit krijg je ervoor terug
Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
We bieden je een arbeidsovereenkomst van 32 tot 36 uur per week, met volop ruimte om werk en privé in balans te houden. Het gaat om een tijdelijke functie met uitzicht op een vast dienstverband. Een mooie kans om jouw talenten in te zetten én je verder te ontwikkelen binnen een betrokken en toekomstgerichte organisatie.
Het salaris is afhankelijk van je opleiding en relevante werkervaring. Bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week bedraagt het maximaal € 4.484 bruto per maand (schaal 8).
Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je brutosalaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp. Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen. Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Je bent strategisch, besluitvaardig en hebt een natuurlijke leiderschapsstijl.
- Je schakelt moeiteloos tussen operationele en tactische niveaus.
- Je weet mensen te motiveren en mee te nemen in veranderingen.
- Je hebt affiniteit met roosterbeheer, personeelsplanning, veiligheidsdiensten en overheidsorganisaties.
- Een afgeronde mbo-opleiding, bij voorkeur aangevuld met relevante cursussen of hbo-niveau.
- Minimaal 4 jaar ervaring in personeelsplanning, capaciteitsbeheer of roostercoördinatie.
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Diepgaande kennis van relevante wet- en regelgeving.
- Aantoonbare ervaring met het begeleiden van collega’s.
- Ervaring met Excel en planningssoftware, bij voorkeur Checks (Integral).
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij Veiligheid en Handhaving maken we impact.
De afdeling Veiligheid en Handhaving van de gemeenten Haarlem en Zandvoort voert regie over het veiligheidsbeleid en is verantwoordelijk voor handhaving in de openbare ruimte. De afdeling bestaat uit vijf teams: Openbare Orde en Veiligheid, Integrale Handhaving, Parkeerhandhaving, Meldcentrale en Kwaliteit.
Je komt te werken binnen Team Kwaliteit, een multidisciplinair team dat zich richt op het ondersteunen van de uitvoering. Het team houdt zich bezig met juridische advisering, administratieve ondersteuning, data-analyse, kwaliteitsmanagement, organisatieontwikkeling en procesverbetering.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 06-11-2025 via onderstaande button. Meer weten?
Voor inhoudelijke vragen kun je contact opnemen met Marina Massaro via mmassaro@haarlem.nl of 06 1495 4787.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!