Teammanager Financieel Specialisten

Over de vacature
Dit ga je doen
Waar zou jij als teammanager het liefst willen werken? In een historische stad met grootstedelijke uitdagingen en toch net klein genoeg om die te kunnen overzien? Of in een dynamisch dorp met een heel eigen karakter en al even bekend in Nederland en ver daarbuiten? Kies voor het beste van twee werelden: kies voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort.
- Je geeft leiding aan een team van circa 30 professionals. De meeste van deze professionals zijn specialist op een specifiek gebied zoals interne controle, verbonden partijen, treasury, vaste activa, betalingsverkeer en investeringen. Daarnaast ondersteunt een aantal van de medewerkers de rest van de organisatie bij de beheersing van de budgetten en vindt ook een belangrijk deel de uitvoering van de planning & control cyclus binnen het team plaats.
- Het betreft een nieuw team dat is samengesteld uit medewerkers van verschillende afdelingen. Jij hebt onder meer de opdracht om ervoor te zorgen dat de medewerkers zich thuis voelen in het nieuwe team en elkaar waar nodig goed weten te vinden.
- Je bent integraal verantwoordelijk voor de inzet van medewerkers en de daarbij behorende HRM taken. Je bewaakt en beheert de formatie en kwaliteit van het team.
- Jouw manier van leidinggeven geeft ruimte aan de professionals om zelfstandig invulling te geven aan hun werkzaamheden. Je leiderschapsstijl is faciliterend en coachend. Vanuit de inhoud ben je een klankbord voor de medewerkers, zonder de werkzaamheden zelf over te nemen. Jij zet de medewerkers in hun kracht.
- Van de medewerkers wordt veelal verwacht dat ze domein- of concerngericht werken. Je stimuleert de samenwerking met collega’s buiten het team, onder meer door het verzorgen van team overstijgende overlegstructuren.
- Je stuurt op het halen van deadlines en de kwaliteit van de aangeleverde stukken.
- Je neemt deel aan het op te richten MT van de afdeling Financiën en vormt met de andere teamleiders een belangrijk onderdeel van de financiële keten. Binnen deze keten werk je nauw en actief samen met de collega’s van Concern Control.
- Je zorgt ervoor dat je in verbinding staat met de managers van alle domeinen binnen de organisatie, zodat je weet wat er speelt en wat er van je team verwacht wordt.
- Je zit de verschillende overleggen voor, zoals weekstarts, werkgroep- en teamoverleggen.
Dit krijg je ervoor terug
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.862 bruto per maand (schaal 12) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
Je herkent je in onze leiderschapsvisie waarin je de verbindende factor bent die teams inspireert om een waardevolle bijdrage te leveren aan de stad en het dorp. Jij stuurt op inclusieve dienstverlening, creëert een open communicatiestructuur en benut de talenten van je medewerkers. Je biedt ruimte voor ontwikkeling, bewaakt de kwaliteit van strategisch advies aan beide besturen. In complexe en dynamische situaties, zoals bij maatschappelijke of politieke druk, aandacht in de media of gesprekken met inwoners, handel je met lef en zorgvuldigheid. Je staat stevig in je rol als strategisch adviseur en zorgt ervoor dat belangenafwegingen transparant en verantwoord worden gemaakt. Door je betrouwbaarheid en heldere visie creëer je vertrouwen, zowel binnen je team als bij externe partners, en draag je bij aan impactvolle resultaten voor onze organisatie en inwoners.
Verder heb je:
- Een afgeronde relevante academische opleiding, bijvoorbeeld Bedrijfskunde.
- Ervaring in een managementfunctie in een multidisciplinaire, politiek-gestuurde organisatie.
- Kennis van de P&C-cyclus binnen de overheid of bereid deze op te doen.
- Ervaring met het aansturen van een team met zelfstandig werkende professionals, bij voorkeur in een hybride werkomgeving.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Financiën maken we impact.
Per 1 juli maakt het team Specialisten deel uit van de afdeling Financiën. Deze afdeling bestaat dan uit 3 teams, met ieder een eigen teammanager. Naast team Specialisten zijn dit team Advies en team Administratie & Subsidiebureau. In totaal telt de afdeling 80 medewerkers. De teammanagers worden aangestuurd door de afdelingsmanager. Binnen de afdeling wordt deels domeingericht gewerkt, waarbij medewerkers gezamenlijk een domein ondersteunen.
Herken jij je in de mensen van Haarlem en Zandvoort?
Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 29-06-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Job Stufkens via jstufkens@haarlem.nl of +31638687717.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!