Teammanager Functioneel Beheer

Over de vacature
Dit ga je doen
- Je geeft leiding aan circa 30 professionals.
- Je zorgt dat je team op sterkte is door middel van werving, inhuur, coaching en opleiding.
- Je stimuleert en faciliteert teamontwikkeling, teambuilding en werkplezier. Je zorgt ervoor dat jouw medewerkers in hun kracht staan, met plezier hun werk doen en zich verder kunnen ontwikkelen.
- Je hebt een actieve rol in het optimaliseren van onze digitale dienstverlening en informatiesystemen en je bent verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief functioneren van onze gemeentelijke applicaties.
- Je zorgt ervoor dat functioneel beheer een krachtige en klantgerichte schakel is binnen onze gemeentelijke organisatie.
- Je werkt samen met je team aan het optimaliseren van interne processen (‘operational excellence’) en het zo goed mogelijk bedienen van interne klanten (‘customer experience’).
- Je zorgt voor helderheid over service levels en verantwoordelijkheden en bewaakt deze.
- Je versterkt de samenwerking zowel binnen de afdeling als daarbuiten.
- Jouw team wordt onderdeel van een nieuwe afdeling, I-beheer. Als lid van het managementteam ben jij samen met drie andere teammanagers en de afdelingsmanager verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de dienstverlening van de afdeling.
- De afdeling functioneel beheer is geclusterd naar de domeinen. Jij bent een klankbord voor de coördinatoren en helpt hen bij de prioritering van de werkzaamheden. Je zet de ingezette verbeteringen voort.
Dit krijg je ervoor terug
- Een uitdagende en verantwoordelijke functie in een dynamische omgeving. Geen dag is hetzelfde!
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.465 bruto per maand (schaal 11A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Herken jij jezelf al?
- Je bent een mensgerichte leidinggevende die stuurt op hoofdlijnen en ruimte biedt voor eigen inbreng.
- Met jouw communicatieve vaardigheden ben je in staat om in een complexe omgeving met verschillende belangen en tegenstellingen resultaat te boeken.
- Je bent proactief en oplossingsgericht. In de hectiek van alle dag weet je het hoofd koel te houden en straal je rust uit.
- Je hebt een heldere visie op functioneel beheer en regievoering, die je overtuigend uitdrukt naar het management.
- Je hebt kennis van ITIL/BISL en kan dit doorvertalen naar de opgave voor het team.
- Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en minimaal 5 jaar ervaring als leidinggevende.
- Je hebt kennis en werkervaring op het gebied van IT en weet wat functioneel beheer inhoudt.
- Ervaring met gemeentelijke processen/gemeente is een pre.
Je herkent je in onze leiderschapsvisie waarin je de verbindende factor bent die teams inspireert om een waardevolle bijdrage te leveren aan de stad en het dorp. Jij stuurt op inclusieve dienstverlening, creëert een open communicatiestructuur en benut de talenten van je medewerkers. Je biedt ruimte voor ontwikkeling, bewaakt de kwaliteit van strategisch advies aan beide besturen. In complexe en dynamische situaties, zoals bij maatschappelijke of politieke druk, aandacht in de media of gesprekken met inwoners, handel je met lef en zorgvuldigheid. Je staat stevig in je rol als strategisch adviseur en zorgt ervoor dat belangenafwegingen transparant en verantwoord worden gemaakt. Door je betrouwbaarheid en heldere visie creëer je vertrouwen, zowel binnen je team als bij externe partners, en draag je bij aan impactvolle resultaten voor onze organisatie en inwoners.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij de afdeling Interne Dienstverlening maken we impact.
Momenteel hoort dit team bij de afdeling Interne Dienstverlening. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het team per 1 juli onderdeel van de nieuwe afdeling I-beheer, met in totaal vier teams. Samen met de andere teammanagers en de afdelingsmanager werken we aan optimalisering van de gemeentelijke informatievoorziening en de dienstverlening van de afdeling.
Herken jij je in de mensen van Haarlem en Zandvoort?
Werken voor Haarlem en Zandvoort is werken voor alle inwoners, ondernemers en bezoekers. Mensen met hun eigen meningen, drijfveren en eigenschappen. Je herkent je in deze mensen, ze inspireren je. En daardoor begrijp je ook hoe mensen hier het liefst wonen, werken, winkelen, sporten en ondernemen. Heb je zin in echt mensenwerk, dan voel je je bij Haarlem en Zandvoort snel thuis.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 30-04-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Pieter-Jan Gutter via pgutter@haarlem.nl of 0611239455.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Een assessment kan onderdeel van de procedure zijn. Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!