Teammanager Handhaving
Over de vacature
Wat ga je doen?
Ben je een coachend leidinggevende die in staat is op zichzelf te reflecteren en goed is in feedback te geven en te ontvangen? Ben je alert, doortastend en een verbinder? Breng jij operationeel leidinggevende ervaring mee, bij voorkeur in het veiligheidsdomein? Wij zoeken een Teammanager Handhaving die verantwoordelijk is voor het aansturen van circa 27 open, gedreven en betrokken collega’s van het team Handhaving.
- Samen met twee collega’s geef je leiding aan het team Handhaving. Het team bestaat uit zeven teams: Noord, Centrum-Zuidwest, Oost, Schalkwijk, Zandvoort, Specialisten en de Meldcentrale. In de teams werken coördinatoren, senioren, handhavers en toezichthouders samen aan de prioriteiten, thema’s en meldingen die in de gebieden spelen.
- Je stuurt de coördinatoren en senioren direct aan en bent operationeel dagelijks aan de slag. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor een aantal thema’s binnen handhaving zoals digitalisering, middelen of het rooster. Je werkt samen met externe partners zoals de politie en collega’s van regiogemeenten.
- Je bent samen met je collega teammanagers Handhaving verantwoordelijk voor het aansturen en functioneren van de handhavers in Haarlem en Zandvoort. Binnen Handhaving zijn zeven teams: vijf gebieden, de meldcentrale en het team specialisten. Je stuurt rechtstreeks twee teams handhaving aan.
- Je bent stads breed verantwoordelijk voor de themagerichte handhaving op thema’s bijvoorbeeld de handhaving op horeca, parkeeroverlast, fiscale handhaving, overlast door dak- thuisloze mensen en op bestuursrechtelijk handhaven.
- Je bent verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de teams binnen handhaving en meldkamer. Je stelt jaarlijks met collega’s het handhavingsprogramma op voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort, je beheert en bewaakt het budget, de formatie en de capaciteitsplanning.
- Je bent verantwoordelijk voor de brede advisering aan de burgemeester over de uitvoering en doorontwikkeling van het handhavingsbeleid en de inzet van integrale handhavers.
- Je volgt ontwikkelingen op het vakgebied en draagt zorg voor innovatie.
- Je bent lid van het MT Veiligheid en Handhaving. Samen met de andere MT-leden ben je verantwoordelijk voor het functioneren van de afdeling.
Wat krijg jij van ons?
- Wij vinden persoonlijke groei belangrijk en bieden daarvoor tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 6.862 bruto per maand (schaal 12) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris dat je naar eigen voorkeur kunt besteden. Met het IKB maak jij keuzes die bij jou passen en stel je zelf een deel van je arbeidsvoorwaarden samen. Je kunt bijvoorbeeld je maandinkomen aanvullen, het omzetten in extra verlof of bruto-netto voordelen behalen bij de aanschaf van bijvoorbeeld een fiets, een sportabonnement of een opleiding die niet door de werkgever wordt vergoed.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Bij de gemeente Haarlem waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
- Onze organisatiewaarden zijn Open, Gedreven en Betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten: www.caogemeenten.nl/cao-gemeenten
Wie ben jij?
- Een enthousiasmerende en energieke teammanager die oog heeft voor de mens en de inhoud.
- Je bent een coachend leidinggevende die in staat is op zichzelf te reflecteren.
- Je bent alert, doortastend en een verbinder. Met je enthousiasme en humor weet je collega’s te overtuigen en mee te krijgen.
- Je voelt je in een politieke en ambtelijke omgeving als een vis in het water.
- Je neemt verantwoordelijkheid en durft deze te delegeren.
- Je bent creatief en komt met oplossingen voor problemen. Je weet waar nodig nieuwe werkwijzen te bedenken en te implementeren.
- Je kunt vlot schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau en zorgt voor een goede verbinding tussen beleid en uitvoering op het gebied van handhaving.
- Je hebt een visie op handhaving en kan afstand van de dagelijkse praktijk nemen. Je kan zaken in een breder verband plaatsen, waarbij je in staat bent je op de lange termijn te richten.
- Een afgeronde, relevante hbo-opleiding of aantoonbaar hbo werk- en denkniveau en hebt ervaring met het leidinggeven aan een operationeel team, bij voorkeur in het veiligheidsdomein. Heb je nog geen ervaring in dit domein, maar ben jij die ervaren teammanager, dan vragen wij je ook zeker te reageren.
- Je hebt bij voorkeur kennis en praktijkervaring op het terrein van handhaving.
Wie zijn wij?
Wij zijn Haarlem en Zandvoort. Eén organisatie voor twee gemeenten. Onze stad met haar rijke geschiedenis en ons oude vissersdorp als badplaats voor plezier en ontspanning. We leven van het Spaarne tot de zee – dit maakt ons uniek. We vinden elkaar in de wijken en we weten: iedere wijk heeft zijn eigen karakter. Samen, met inwoners, ondernemers en partners, zetten we ons in voor Haarlem en Zandvoort. Samen voor fijn wonen, samenleven, inspirerend ondernemen en bezoeken, nu en in de toekomst. Waar iedereen zich welkom voelt en waar je kunt zijn wie je bent. Jij kan hier een rol in spelen. Samen met jou maken we de stad en het dorp. Dit doen we met elkaar op een betrokken, gedreven en open manier. We hebben hart voor de zaak, de stad, het dorp en de inwoners. Daarnaast blijven we leren en ons ontwikkelen en zijn we zichtbaar en benaderbaar voor anderen.
Via onze uitgangspunten in dienstverlening zorgen we dat we vanuit vertrouwen handelen; we gaan uit van ieders goede bedoelingen. We zijn betrouwbaar; afspraak is afspraak en we werken snel en simpel waar het kan, persoonlijk waar het hoort.
Werken voor Haarlem en Zandvoort
• Haarlem is de hoofdstad van de provincie Noord-Holland, met ruim 160.000 inwoners;
• Haarlem staat bekend als een energieke stad met een actief bedrijfsleven, betrokken onderwijsinstellingen en initiatiefrijke bewoners;
• Zandvoort is een persoonlijk en hecht dorp met 17.000 inwoners;
• Het dorp is uniek door de jaarlijks 5 miljoen bezoekers en 1 miljoen overnachtingen, daarmee is het de belangrijkste badplaats van de metropoolregio Amsterdam;
De afdeling Veiligheid en Handhaving, ca 120 collega’s, is een afdeling waarbij veiligheid en handhaving in Haarlem en Zandvoort zijn samengebracht. De afdeling werkt aan interessante veiligheidsvraagstukken en voert handhavingstaken op straat uit. In de teams Kwaliteit, Openbare Orde en Veiligheid en Handhaving komen de beleidsvorming en de uitvoering van het beleid op het vlak van veiligheid en handhaving samen.
Binnen de afdeling Veiligheid en Handhaving houdt het team Handhaving zich bezig met thema- en wijkgerichte handhavingstaken in de openbare ruimte met als doel de stad leefbaarder en veiliger te maken. Het team Meldcentrale houdt zich bezig met aannemen en verwerken van meldingen van inwoners en het aansturen van het dagelijkse handhavingsproces.
Enthousiast geworden?
Ben je geïnteresseerd in een veelzijdige, interessante, politiekgevoelige én verantwoordelijke functie in een organisatie die volop in beweging is?
Solliciteren op deze vacature kan t/m 19 januari 2024. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Rianne Posthuma, afdelingsmanager Veiligheid en Handhaving (rposthuma@haarlem.nl) of 06 46215180
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek. Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!