Teammanager Klantmanagers Werk en Inkomen

Over de vacature
Dit ga je doen
Waar zou jij als teammanager het liefst willen werken? In een historische stad met grootstedelijke uitdagingen en toch net klein genoeg om die te kunnen overzien? Of in een dynamisch dorp met een heel eigen karakter en al even bekend in Nederland en ver daarbuiten? Kies voor het beste van twee werelden: kies voor de gemeenten Haarlem en Zandvoort.
Ben jij een gedreven manager met hart voor mensen? Dan willen wij graag met jou kennismaken! Ons team ten Oosten Spaarne (28fte) bestaat uit klantmanagers en één senior; binnen het team zijn specialisten op het gebied van BBZ en zijn specialisten werkzaam bij de Wijkteams.
- Je bent integraal verantwoordelijk voor de inzet van medewerkers en de daarbij behorende HRM taken. Je werkt met een team met gedreven professionals.
- Je stimuleert en faciliteert teamontwikkeling, teambuilding, werkplezier en een veilige werkomgeving. Je kijkt wat medewerkers nodig hebben, werkinhoudelijk maar ook op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.
- Je levert input voor het jaarplan, p&c gesprekken, begroting en rapportages
- Je bent het directe aanspreekpunt voor de afdelingsmanager en maakt deel uit van het managementteam van de afdeling. Je werkt nauw samen met de andere teams, met teamleiders van de wijkteams en met andere afdelingen van de gemeente.
- Je bewaakt en bevordert de kwantiteit en kwaliteit van de producten van het team.
- Je hebt een signalerende rol voor de kwaliteit van de processen en producten en de bedrijfsvoering. Je denkt mee over de doorontwikkeling van de afdeling binnen de gehele organisatieontwikkeling.
- Je kunt projecten op het gebied van werk en inkomen initiëren, trekken en implementeren.
- Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van werk en inkomen (denkend vanuit de klant) en het verbinden van deze ontwikkelingen binnen de eigen organisatie.
Dit krijg je ervoor terug
- Voor jouw persoonlijke groei en vitaliteit bieden wij tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen om lichamelijk en mentaal fit te blijven en overige cursussen via onze ‘Academie Haarlem’.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 7.128 bruto per maand (schaal 12) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Per 1 oktober 2025 volgt er een CAO verhoging van 1,5%.
- Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- We vinden jouw vitaliteit belangrijk en bieden daarom diverse mogelijkheden zoals een fietsregeling, vergoeding van je sportabonnement, online trainingen en andere mogelijkheden om lichamelijk en mentaal fit te blijven.
- Je werkt voornamelijk op kantoor (Raakspoort).
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
Bij de gemeente Haarlem en Zandvoort waarderen, omarmen en benutten we de verschillen en talenten van mensen. We bieden een plek waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf mag zijn. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken. Hiermee werken we continue naar een heldere richting, inrichting en identiteit van onze organisatie. We hebben daarbij een duidelijke ambitie: betere dienstverlening naar inwoners, partners en bezoekers en een goede bediening van beide besturen.
Lees hier meer over Cao Gemeenten.
Herken jij jezelf al?
- Je bent een ervaren, mensgerichte en verbindende leidinggevende die stuurt op hoofdlijnen en werkt vanuit vertrouwen.
- Je weet je team te motiveren, te inspireren en te positioneren. Je bent proactief en oplossingsgericht.
- Je hebt academisch werk- en denkniveau en hebt affiniteit met het beleid in het sociaal domein en kennis van de Participatiewet en wetten en ontwikkelingen op het gebied van werk en inkomen.
- Je voert het personeelsbeleid uit, waaronder strategische personeelsplanning, resultaatafspraken met medewerkers, personeelsgesprekken, verzuimpreventie- en begeleiding en selectiegesprekken. Je streeft naar het goed begeleiden en ontwikkelen van de medewerkers van het team. Je bent een goede gesprekspartner, zowel intern als extern.
- Je herkent je in onze leiderschapsvisie https://haarlem.nl/werkenbij/het-leiderschapsprofiel-van-haarlem-en-zandvoort waarin je de verbindende factor bent die teams inspireert om een waardevolle bijdrage te leveren aan de stad en het dorp. Jij stuurt op inclusieve dienstverlening, creëert een open communicatiestructuur en benut de talenten van je medewerkers.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij het team ten Oosten Spaarne maken we impact. Het team houdt zich bezig met het rechtmatig verstrekken van uitkeringen op basis van de Participatiewet en aanverwante wetten en heeft een regiefunctie als het gaat om het wegnemen van belemmeringen en de begeleiding naar betaald werk of andere vormen van participatie.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 26-10-2025 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Karin Meulenbelt, Afdelingsmanager via k.meulenbelt@haarlem.nl of mobiel: 06 46215275.
Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!