Technisch beheerder
Over de vacature
Dit ga je doen
Team Technisch Beheer beheert de infrastructuur, oftewel de techniek onder de motorkap van de gemeente. Binnen het team Technisch Beheer opereert het sub-team TB Infrastructuur.
Het is een enthousiast en hecht team met ongeveer 12 collega's die staat voor de kwaliteit van de technische omgeving, de klanten en elkaar. Het team is rijk aan technische specialisaties zoals Microsoft, Linux, VMware (SDDC en EUC), Cisco technologie en securityoplossingen.
- Je bent verantwoordelijk voor het beheer en de (door)ontwikkeling van de Infrastructuur.
- Je monitort de beschikbaarheid van de omgeving.
- Je lost 2e lijns storingen en problemen op en werkt hierbij samen met de directe en indirecte collega’s.
- Je schakelt met leveranciers voor het oplossen van (3e lijn) storingen en problemen.
- Je zorgt ervoor dat het Life Cycle Management op orde is en blijft.
- Je initieert en voert (gestructureerd) wijzigingen door.
- Je zorgt ervoor dat de veiligheid van de omgeving op orde is en blijft.
- Je draait mee in het piketrooster.
Dit krijg je ervoor terug
Wij waarderen, omarmen en benutten de verschillen en talenten van mensen. Wij bieden een plek waar iedereen zich thuis kan voelen en zichzelf mag zijn. Daar maken wij ons hard voor. Dat is goed voor onze medewerkers én leidt tot de beste resultaten voor de stad en het dorp.
- Voor jouw persoonlijke groei en vitaliteit bieden wij tal van mogelijkheden. Denk aan het volgen van opleidingen, certificeringen, cursussen via onze ‘Academie Haarlem’, een fietsregeling en een tegemoetkoming in je sport abonnement.
- Een arbeidsovereenkomst voor 32 - 36 uur per week. Je start met een jaarcontract dat we bij goed functioneren graag omzetten in een vast contract.
- Het salaris is afhankelijk van ervaring en opleiding en bedraagt maximaal € 5.519 bruto per maand (schaal 10) bij een fulltime dienstverband van 36 uur per week. Daarbovenop krijg je 17,05% Individueel Keuze Budget over je bruto salaris, waarmee je zelf je eigen arbeidsvoorwaarden samenstelt.
- Hybride werken is bij onze gemeente aan de orde van de dag. De ene dag ben je op kantoor, een ander moment kies je voor thuiswerken. Wij faciliteren je daarbij. Waar je ook werkt, je bent altijd in verbinding met je collega’s.
- Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. ABP is het pensioenfonds voor de overheid en biedt onze werknemers een goede pensioenregeling.
- Goede arbeidsvoorwaarden zoals vergoeding OV-reiskosten, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en een goede pensioenregeling bij het ABP. Bekijk de arbeidsvoorwaarden van de CAO Gemeenten
Onze organisatiewaarden zijn open, gedreven en betrokken.
Herken jij jezelf al?
- Je kunt goed zelfstandig en in teamverband (samen)werken.
- Je bent flexibel en actief ingesteld; als er zich een storing voordoet dan neem je de leiding of helpt de collega’s bij het zo snel mogelijk herstellen van de dienstverlenging.
- Je bent gewend om gestructureerd te werken.
- Je bent proactief; je signaleert verbeteringen en pakt deze zelf op of in samenwerking met de directe of indirecte collega’s.
- Je hebt minimaal een HBO opleiding of werk- en denkniveau. Je hebt minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in een gelijksoortige functie.
- Ieder lid van het team heeft basiskennis van Windows, Linux, Networking, etc.
- Jouw kracht, kennis en ervaring ligt bij Entra ID, Exchange Online, Intune, Defender, SCOM, WSUS, PKI, Hardening en Logging.
- Waarbij in deze functie naast de Microsoft producten ook extra focus ligt op Delinea PAM, MDR/SOC, en enkele Fortinet security producten
- Je hebt ervaring met ITIL-processen zoals incident-, probleem- en changemanagement.
- Je hebt bij voorkeur kennis en ervaring met Azure.
Dit zijn wij
Werk bij Haarlem en Zandvoort is werk dat ertoe doet, met resultaten die je ziet als je door de stad of het dorp loopt. Met een goede werk-privébalans en met mooie secundaire arbeidsvoorwaarden. Ook bij team Technisch Beheer maken we impact.
De afdeling I-Beheer beheert gebruikersvriendelijke, betrouwbare en veilige i-diensten, zodat inwoners, bedrijven, bestuur, medewerkers en (keten)partners goed ondersteund worden. De afdeling wil het digitale (werk)leven makkelijk maken voor alle gebruikers. Dit doen we met een gedreven, gezellig, hecht en divers team aan mensen met verschillende nationaliteiten en achtergronden.
Net zo enthousiast als wij?
Solliciteren kan tot en met 05-01-2026 via onderstaande button. Meer weten? Neem gerust contact op met Hans Vingerhoeds via hvingerhoeds@haarlem.nl of 06 81067210.
Tussentijds beoordelen we binnen gekomen reacties waardoor we mogelijk eerder contact met je opnemen. dan na de deadline. Vragen met betrekking tot de sollicitatieprocedure kun je richten aan wervingenselectie@haarlem.nl
De selectieprocedure bestaat uit 2 gespreksrondes op kantoor, gevolgd door een (digitaal) arbeidsvoorwaardengesprek.
Wil je meer weten over de organisatie en wat wij bieden? Kijk dan op deze pagina's: Over de organisatie / Wat bieden wij
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld, delen wel!